Coneguda també amb l'exòtic nom de Waikiki, la platja l'Arboçar és, de fet, una cala. Es tracta d'un redós d'accés difícil al qual s'arriba per un sender senyalitzat de pinedes en direcció est, envoltat de penya-segats i vegetació natural, a mig camí entre Altafulla i Tarragona.
Fa 200 metres de longitud per 25 d'amplada, i està formada per sorra fina i daurada a la vora d'unes aigües tranquil·les, càlides i de poca profunditat. És un dels enclavaments més preuats pels practicants de naturisme per la tranquil·litat de l'entorn. Com en aquest tipus de platges, la Fonda no disposa de serveis més enllà de les senyalitzacions oportunes i un servei de vigilància que opera entre les deu del matí i les vuit del vespre.
L'entorn de la cala l'Arboçar és un espai natural que mereix una atenció especial. Està prohibit acampar-hi. El seu conjunt floral està inserit en l'anomenat bosc de la Marquesa, una de les zones de vegetació de més gran valor ecològic d'aquesta part del litoral i tot un exemple de preservació. Disposa d'una espècie autòctona única: la savina, i un sotabosc profús que inclou exemplars de llentiscle, margalló, romaní, garric o esparreguera boscana.
Per als que cerquin patrimoni històric més enllà del natural, és recomanable visitar, a poc més d'un quilòmetre, la torre dels Escipions, un monument funerari romà del segle I dC i de nou metres d'altura situat a prop de la Via Augusta.
L'Arboçar
Adreça:Platja Fonda, s/n
43007 Tarragona
Tarragona / Costa Daurada
Telèfon:979 250 795
E-mail:turisme@tarragona.cat
L'Arboçar
Adreça: Platja Fonda, s/n
43007 Tarragona
Tarragona / Costa Daurada
Telèfon:979 250 795
E-mail:turisme@tarragona.cat
Web:http://www.tarragonaturisme.cat