Riu Ricardell

Ruta molt assequible que descobreix l'entorn del poble de Biure. Transita sempre per pistes fàcils que travessen boscos, antigues vinyes i les feixes d'horta de la vora del riu Ricardell.

Aquesta ruta de la xarxa del Centre BTT Salines Bassegoda s'inicia i s'acaba a Biure. Deixem el poble per la Fonteta, en direcció sud, per la carretera GIV-5043, com si anéssim a Pont de Molins. L'abandonem de seguida per prendre una pista pavimentada que surt a mà dreta i voreja la muntanya de Sant Miquel i la serra d'Arques. En aquest sector, superem dues pujades de pendent moderat, seguides de les corresponents baixades.

Després del segon descens, arribem al camp del Jutge i la granja Cantenys. Aquí la ruta deriva cap al nord. Hem de circular uns metres per la carretera GIV-5044, que davalla suaument en paral·lel al rec del Bruguetar.

Abans del pont del riu Ricardell, ens desviem pel camí del costat dret del curs fluvial. Passem per la roureda i la font d'en Boixé, per arribar ben aviat a Biure, punt final del recorregut.

• Classificació de la ruta: Natura
  • Època de visites: Tot l'any
  • Província: Girona
  • Comarca: Alt Empordà
  • Punts d'interès: Castell de Biure, la Fonteta, riu Ricardell, cabanes de vinya.