Pla de la Font

Ruta d'alt nivell, amb molts trams tècnics i en què cal baixar de la bicicleta diverses vegades. Va d'Esterri d'Àneu al refugi de Pla de la Font i torna per Jou prenent un camí molt tècnic i divertit.

Ruta molt difícil dissenyada pel Centre BTT Valls d'Àneu.

L'itinerari arrenca d'Esterri d'Àneu per carretera asfaltada en direcció a València d'Àneu, on s'agafa breument la carretera del port de la Bonaigua per sortir pel desviament a Son. En aquest punt, es pren una pista que travessa el bosc de la Mata i que té una forta baixada i diversos trams de pujada. Un cop a Son, el recorregut continua cap al centre MónNatura Pirineus i, d'aquí, pujant fins al peu de la muntanya de Tésol de Son per seguir la pista principal que porta al refugi de Pla de la Font. La tornada es fa baixant fins a la carretera de Son a Jou per agafar el camí de les Costes, un tram molt tècnic i divertit que porta de nou al punt d'origen.

• Classificació de la ruta: Esport, Natura
  • Època de visites: Primavera, Estiu, Tardor
  • Província: Lleida
  • Comarca: Pallars Sobirà
  • Punts d'interès: Bosc de la Mata.