GR 6 - Etapa 2: De les Fonts a Olesa de Montserrat

Aquesta etapa discorre per una zona força urbanitzada, però no per això exempta de desnivells i constants pujades i baixades. El recorregut permet gaudir d'una petita zona de pineda i matolls al poc de començar a caminar i d'un espai més extens de bosc mediterrani entre Ullastrell i Olesa de Montserrat.

Aquesta etapa comença a les Fonts, un barri situat al sud del municipi de Terrassa, a tocar de la riera de Rubí. Cal anar en direcció oest i creuar la C-16 per un pas elevat. Entre pins i matolls, un estret camí asfaltat va guanyant alçada i es creua amb el GR 96. Tot seguit, voreja la urbanització Can Solà de Rubí cap a la serra de les Martines, fins assolir gairebé el cim del Montagut, a l'altra banda de la C-243c.

La ruta continua resseguint aquesta carretera i després va paral·lela a la carretera d'Ullastrell (BV-1203), abans de connectar amb el camí de Can Cabassa. En un entorn de bosc mediterrani, el sender davalla per la riera de Gaià, travessa el corredor de la B-40 entre Viladecavalls i Abrera i enllaça amb la riera de Sant Jaume.

En aquesta zona, el GR 6 es creua amb el GR 97 abans d'arribar a les urbanitzacions d'Oasi i les Ribes Blaves, ja al terme d'Olesa de Montserrat. Només queda un últim descens pronunciat fins a aquesta població, situada a la vora del riu Llobregat i que es caracteritza per la seva representació de La Passió.

• Classificació de la ruta: Natura
  • Oficines de turisme: Sant Cugat del Vallès
  • Província: Barcelona
  • Comarca: Baix Llobregat, Vallès Occidental
  • Punts d'interès: Les Fonts, urbanització Can Solà, Montagut, Can Cabassa, riera de Gaià, riera de Sant Jaume, urbanització Oasi, Olesa de Montserrat.
  • Senyalització: Sí (GR 6)
  • Consells: Portar calçat adient, aigua i snacks. Seguir la senyalització i dur sempre cartografia (el mòbil pot fallar si no hi ha cobertura). Protegir-se del sol, sobretot a l'estiu, i portar una llanterna, per si es fa fosc.