GR 6 - Etapa 1: Del parc del Laberint d’Horta a les Fonts

Aquesta etapa del GR 6 va des de la ciutat de Barcelona fins al barri de les Fonts de Terrassa, tot passant per Sant Cugat del Vallès i travessant els boscos mediterranis del Parc Natural de la Serra de Collserola.

L'etapa comença al parc del Laberint d'Horta de Barcelona, per un camí que porta bosc endins cap a la serra de Collserola, connecta amb la carretera de les Aigües i puja amb força fins el pas del Rei, a més de quatre-cents metres d'alçada. Allà, es creua amb el GR 92. Les vistes de la ciutat i de les planes del Vallès són espectaculars.

Cal travessar el Parc Natural de la Serra de Collserola, on hi predominen els boscos i la vegetació baixa. El camí ressegueix la riera de Sant Medir, que passa per la masia de Can Borrell i l'emblemàtic pi d'en Xandri abans d'arribar a Sant Cugat del Vallès.

En aquesta dinàmica i pròspera ciutat es pot visitar el monestir de Sant Cugat, format per l'església que té adossat el campanar, el claustre i les seves construccions annexes. Se surt de la població pel nord, tot creuant l'AP-7 per un pas elevat en direcció a Bellaterra. De nou, els boscos guanyen protagonisme en l'històric camí dels Monjos en direcció a la urbanització de Can Barata, a peu de la C-1413a, dins el terme de Sant Quirze del Vallès. Més endavant, una última baixada a través de la serra de Galliners condueix al barri de les Fonts de Terrassa, on acaba l'etapa.

  • Classificació de la ruta: Natura
  • Mitjà de locomoció: A peu
  • Nivell de dificultat: Iniciats
  • Distància del recorregut: 22,31 km
  • Durada: 5 h 15 min
  • Desnivell positiu (m): 601
  • Desnivell negatiu: 564
  • Època de visites: Tot l'any
  • Oficines de turisme: Sant Cugat del Vallès, Terrassa
  • Província: Barcelona
  • Comarca: Barcelonès, Vallès Occidental
  • Punts d'interès: Parc del Laberint d'Horta, Parc Natural de la Serra de Collserola, riera de Sant Medir, Can Borrell, pi d'en Xandri, monestir de Sant Cugat del Vallès, Bellaterra, Can Barata, les Fonts.
  • Senyalització: Sí (GR 6)
  • Consells: Portar calçat adient, aigua i snacks. Seguir la senyalització i dur sempre cartografia (el mòbil pot fallar si no hi ha cobertura). Protegir-se del sol, sobretot a l'estiu, i portar una llanterna, per si es fa fosc.
QUÈ HI HA AL VOLTANT?
GR 6 - Etapa 1: Del parc del Laberint d’Horta a les Fonts
  • GR 6 - Etapa 1: Del parc del Laberint d’Horta a les Fonts

  • Barcelona

  • GR 6 - Etapa 1: Del parc del Laberint d’Horta a les Fonts
  • GR 6 - Etapa 1: Del parc del Laberint d’Horta a les Fonts

  • Barcelona