GR 4 - Etapa 9: De Cabrianes al Pont de Vilomara

Aquesta etapa gairebé sense desnivells ressegueix el curs del riu Llobregat i permet descobrir racons de gran bellesa i alguns dels seus emblemàtics ponts. A més, pel camí es pot admirar el monestir benedictí de Sant Benet de Bages.


Aquesta etapa comença a Cabrianes i de seguida va a buscar la llera del riu Llobregat. Allà es troba amb la variant GR 4.3, que va a Sallent. La ruta travessa el riu pel pont de la B-430 i segueix aigües avall per l'altra marge. Aviat arriba al petit nucli del Pont de Cabrianes, on es poden veure les restes d'un antic pont gòtic sobre el Llobregat.

Més endavant, mentre es recorre l'ampli meandre que rodeja Navarcles, val la pena fixar-se en el pont Vell que travessaria el Llobregat per anar a aquesta població. En aquest punt connecta amb el traçat del GR 3, amb què comparteix camí durant poc més d'un quilòmetre abans que aquest darrer es desviï per anar cap a Sant Fruitós de Bages.

La ruta continua paral·lela al Llobregat, connecta amb el GR 151 que també surt de Navarcles i de seguida arriba al monestir de Sant Benet de Bages, una antiga abadia benedictina. Es tracta d'un conjunt molt interessant, ja que s'hi poden veure estils arquitectònics diferents que van des del romànic fins al modernisme, passant pel barroc.

Al següent meandre del Llobregat, després de passar pel mirador de la resclosa, el GR 4 travessa el riu mentre el GR 151 es desvia cap a Manresa. Molt a prop d'allà s'aixeca l'espectacular Casa de les 7 Tines, una gran obra de pedra seca. El camí continua a tocar del riu, que ofereix una bonica estampa a la zona coneguda com els tres salts, abans d'allunyar-se'n lleugerament per emprendre l'únic tram amb desnivell del recorregut i acabar l'etapa al Pont de Vilomara.

  • Classificació de la ruta: Natura
  • Mitjà de locomoció: A peu
  • Nivell de dificultat: Debutants
  • Distància del recorregut: 16,04 km
  • Durada: 4 h 14 min
  • Desnivell positiu (m): 432
  • Desnivell negatiu: 491
  • Època de visites: Tot l'any
  • Oficines de turisme: Sallent
  • Província: Barcelona
  • Comarca: Bages
  • Punts d'interès: Cabrianes, riu Llobregat, el Pont de Cabrianes, pont Vell de Navarcles, monestir de Sant Benet de Bages, el Pont de Vilomara.
  • Senyalització: Sí (GR 4)
  • Consells: Portar calçat adient, aigua i snacks. Seguir la senyalització i dur sempre cartografia (el mòbil pot fallar si no hi ha cobertura). Protegir-se del sol, sobretot a l'estiu, i portar una llanterna, per si es fa fosc.
QUÈ HI HA AL VOLTANT?
GR 4 - Etapa 9: De Cabrianes al Pont de Vilomara
  • GR 4 - Etapa 9: De Cabrianes al Pont de Vilomara

  • Paisatges Barcelona

  • GR 4 - Etapa 9: De Cabrianes al Pont de Vilomara
  • GR 4 - Etapa 9: De Cabrianes al Pont de Vilomara

  • Paisatges Barcelona