Aquesta etapa comença des del santuari de Falgars, construït en un lloc amb moltes falgueres dins l'Espai Natural Protegit de la Serra del Catllaràs. Allà, es pot beure aigua de la font de Falgars, tot i que cal vigilar de no desviar-se per la variant GR 4.2, que baixa des d'aquí fins a Guardiola de Berguedà. La ruta principal puja entre boscos en direcció sud-sudoest cap al camp de l'Ermità i el collet del Llobató.
Un cop assolida la màxima alçada de la jornada, a gairebé 1.700 metres, comença el descens cap a Castell de l'Areny. Abans d'arribar a aquesta localitat, el camí passa per Sant Romà de la Clusa, un antic poble amb una església romànica del segle XII, on es creua el GR 241. Moltes escoles trien aquesta destinació com a colònies per conèixer la manera de viure en contacte amb la natura.
La baixada continua, amb algun parèntesi en forma de petita pujada, i el camí arriba a Castell de l'Areny, per prendre el torrent de la Ribera del Castell com a guia. La següent fita és el nucli de la Ribera de Castell, on acaba el descens i s'empalma amb el torrent de la Baga per pujar cap a Sant Sadurní de Rotgers i la seva església romànica, documentada des del segle IX. Ja al terme municipal de Borredà, envoltats de boscos de pi i faig, cal superar el collet de Cirera i el rec del Pontarró per arribar a Borredà. Als afores de la població, torna a haver-hi una connexió amb el GR 241.
GR 4 - Etapa 4: Del santuari de Falgars a Borredà
Pirineus
GR 4 - Etapa 4: Del santuari de Falgars a Borredà
Pirineus