L'etapa s'inicia a Aspa, resseguint el riu Set cap al nord-oest, per un entorn eminentment agrícola. L'històric camí anomenat Carrerada Reial porta a travessar la C-12 a poca distància del poble d'Alfés. Sense deixar mai gaire lluny el curs del Set, l'itinerari continua sense grans desnivells en la mateixa direcció.
Ja al municipi de Sudanell, cal passar per sota de l'AP-2 i, a continuació, per sota també del pont de les Cinc Boqueres, mentre que per sobre hi passa l'aigua del canal de Seròs. La ruta circula entre Sudanell i Montoliu de Lleida, sense entrar a cap dels dos pobles. Al contrari, busca el tossal de Montclús i, més enllà, el pont que travessa el riu Segre.
El paisatge ha canviat, passant dels conreus de secà, a veure boscos plens d'arbredes i conreus més humits. El sender ressegueix ara el Segre cap a Lleida, deixant Albatàrrec a l'altra vora. Seguint el riu s'arriba a la capital del Segrià i final de l'etapa, amb una gran varietat de llocs interessants per visitar.
GR 3 - Etapa 51: D’Aspa a Lleida
Terres de Lleida
GR 3 - Etapa 51: D’Aspa a Lleida
Terres de Lleida