GR 211- Etapa 7: D'Unha a Vielha

L'última etapa del GR 211 presenta un recorregut molt senzill, sempre en baixada, seguint la riba del riu Garona i travessant diversos nuclis dels municipis de Naut Aran i de Vielha e Mijaran.

La ruta comença a Unha, un petit i encantador poblet de muntanya amb excel·lents vistes i on val la pena visitar l'església de Santa Eulària. Cal parar atenció a l'orientació, doncs el sender principal coincideix aquí amb la variant GR 211.4, que baixa a Pujo per anar a Tredòs i la vall de Ruda. El camí principal, per la seva banda, baixa fins a la riba del riu Garona per Salardú, capital del municipi de Naut Aran.

A continuació, el descens no abandona mai la Garona i de seguida passa per Gessa. Una altra variant, la GR 211.1, travessa aquí el riu per anar fins a Vielha per l'altre marge. El camí principal es manté a la riba dreta i passa pel sector nou d'Arties abans d'arribar a Garòs entre pastures i conreus.

Més endavant, el sender creua la Garona pel pont de Casarilh i la torna a creuar de seguida pel d'Escunhau. Aquestes dues poblacions pertanyen ja al municipi de Vielha e Mijaran. En aquest últim tram fins a la capital de la Val d'Aran el camí transita pels boscos de ribera de la Garona.

• Classificació de la ruta: Natura
  • Mitjà de locomoció: A peu
  • Nivell de dificultat: Debutants
  • Distància del recorregut: 9,88 km
  • Durada: 2 h
  • Desnivell positiu (m): 168
  • Desnivell negatiu: 498
  • Època de visites: Primavera, Estiu, Tardor
  • Oficines de turisme: Vielha, Salardú, Arties.
  • Província: Lleida
  • Comarca: Val d'Aran
  • Punts d'interès: Unha, Salardú, Gessa, riu Garona, Garòs, Casarilh, Vielha.
  • Senyalització: Sí (GR 211)
  • Consells: Portar calçat adient, aigua i snacks. Seguir la senyalització i dur sempre cartografia (el mòbil pot fallar si no hi ha cobertura). Protegir-se del sol, sobretot a l'estiu, i portar una llanterna, per si es fa fosc.