GR 211- Etapa 1: De Vielha a Era Bordeta

Vielha és l'inici d'aquest camí, que segueix la Garona aigües avall per antics senders que havien quedat oblidats i que històricament connectaven els nombrosos petits nuclis del municipi de Vielha i Mijaran.

L'etapa comença al pont vell de Vielha sobre el riu Nere, de pedra i amb dos arcs. Cal parar atenció a l'orientació per no confondre el sender principal, que transita en direcció nord pel marge dret del riu Garona, amb la variant GR 211.1, que va pel marge esquerre, i amb la variant GR 211.5, que remunta el riu Nere cap al sud.

La ruta puja moderadament fins a Vilac, on val la pena veure l'església de Sant Fèlix Diaca Màrtir. Allà, s'inicia la primera pujada forta de la jornada, que passa per Mont i arriba a Montcorbau, on destaca l'església dera Mair de Diu de Montcorbau.

Pel barranc de Montcorbau cal baixar fins a Betlan i recuperar la riba de la Garona a Aubèrt. El camí no presenta gaires desnivells al seu pas per Arròs i creuant el riu Varradòs. A continuació, puja suaument fins a Begós i s'enfila amb força des d'allà per arribar a Vilamòs.

La pujada s'estén encara més, arribant als 1.375 metres d'altitud, en els prats que hi ha de camí cap a Arres de Sus. L'última part del recorregut és una còmoda baixada que passa per Arres de Jos i acaba al pont sobre el riu Garona a era Bordeta, on hi ha el càmping Forcanada.

• Classificació de la ruta: Natura
  • Oficines de turisme: Vielha
  • Província: Lleida
  • Comarca: Val d'Aran
  • Punts d'interès: Vielha, Vilac, Mont, església dera Mair de Diu de Montcorbau, Betlan, Aubèrt, Arròs, Begós, Vilamòs, Arres de Sus, Arres de Jos, Era Bordeta.
  • Senyalització: Sí (GR 211)
  • Consells: Portar calçat adient, aigua i snacks. Seguir la senyalització i dur sempre cartografia (el mòbil pot fallar si no hi ha cobertura). Protegir-se del sol, sobretot a l'estiu, i portar una llanterna, per si es fa fosc.