L'etapa comença a Paüls, d'on se surt en direcció sud per un camí asfaltat entre camps plantats d'ametllers i oliveres i vorejats per marges de pedra seca. Tant el GR 7 com el GR 171 comparteixen el primer quilòmetre i escaig de recorregut. Tot i que ambdós senders van cap al mateix destí, en la primera bifurcació, el GR 171 se'n va cap a l'esquerra, a Alfara de Carles i un camí més assequible, mentre que el GR 7 es dirigeix cap a la dreta, a l'ermita de Sant Roc i les elevacions de la carena del Port.
El coll de Paüls desemboca a Alfara de Carles, on cal prendre la carretera que porta fins a unes granges d'on surt el desviament cap al camí del Toscar, que remunta el barranc de la Conca. Una mica més endavant es troba l'ermita de Santa Llúcia, del segle XVIII. Poc després, s'arriba a les ruïnes del castell de Carles i l'ermita de Sant Julià. Tot seguit, arriba el nucli del Toscar i l'església de Santa Magdalena.
Per acabar l'etapa i el GR, cal endinsar-se fins el cor del Parc Natural dels Ports i pujar amb decisió fins al refugi de Caro, situat als peus del mont Caro que, amb els seus 1.441 metres, és el cim més alt del massís.
GR 171 - Etapa 15: De Paüls al refugi de Caro
Terres de l'Ebre
GR 171 - Etapa 15: De Paüls al refugi de Caro
Terres de l'Ebre