Coll de Perilló – Coll de la Trapa

Itinerari que recorre la part alta de la vall que envolta Maçanet de Cabrenys. Es tracta d'una excursió molt exigent i panoràmica que permet gaudir de les bones vistes que hi ha a la collada dels Gesos i al coll d'Aresta.

Aquesta ruta s'inicia i s'acaba al punt d'acolliment del Centre BTT Salines Bassegoda del càmping Maçanet de Cabrenys. En sortim en direcció al Pont Nou i el molí de l'Olivet, per anar fins a la font de les Creus. Travessem la carretera de Tapis per iniciar la pujada per la pista del puig de la Màquina, cap a la Pedrera i Mas Balló, en direcció al coll de Perilló. Abans d'arribar-hi, ens desviem cap a Tapis.

Seguint la riera dels Horts, guanyem altura cap al coll dels Horts passant pel salt del Cavall. Sense assolir el coll, ens desviem per la pista que va cap a la Gavarra i la Font del Bac. A partir d'aquí ens espera un llarg descens fins a la collada dels Gesos i el coll de la Trapa, només interromput per vèncer el pendent del puig de la Creu de Montdavà, des d'on el camí es llança avall en una vertiginosa ziga-zaga.

Des del coll de la Trapa, el darrer tram implica remuntar fins al pla d'Amigó, per baixar després fins al punt d'inici, passant per Sant Andreu d'Oliveda.

• Classificació de la ruta: Natura
  • Època de visites: Tot l'any
  • Província: Girona
  • Comarca: Alt Empordà
  • Punts d'interès: Església de Sant Briç de Tapis, collada dels Gesos, Espai Natural Protegit dels Penya-segats de la Muga, coll d'Aresta, Coll de la Trapa, església de Sant Andreu d'Oliveda, gorga de les Dones.