Declarades Patrimoni de la Humanitat, les pintures rupestres de la Cova dels Moros és l'element més destacat i atractiu del patrimoni cultural del municipi alturgellenc. Són un conjunt de 45 pintures rupestres, d'estil llevantí, que representen diverses escenes. Una d'elles és l'escena de la dansa, on es pot veure deu dones que ballen al voltant d'un home nu. L'indret, descobert el 1908 pel rector Ramon Huguet, fou un santuari amb culte durant segles.
A la roca del Corb, cinglera de notable interès geològic de la serra de Sant Honorat, emplaçada a gairebé mil metres d'alçada, s'hi arriba a través de la ruta del Corb. Al seu damunt hi ha l'església romànica de Sant Salvador del Corb.
D'altres monuments medievals, com les restes de l'antic castell de Peramola o l'església de Sant Miquel i la capella de Sant Joan, són també monuments rellevants del patrimoni religiós i arquitectònic de Peramola. L'església medieval de Sant Miquel és d'una sola nau, coberta amb volta de canó, de perfil semicircular. Té la capçada a llevant per un absis semicircular, obert directament a la nau.