La platja de S’Abanell és, venint des del sud, la darrera del Maresme. Està delimitada, a ponent, per la desembocadura de la Tordera i, a llevant, pel característic penyal de Sa Palomera, que marca l’inici de la Costa Brava. Discorre davant d’una extensa pineda en la qual hi ha diversos càmpings i les urbanitzacions de S’Abanell i dels Pins, així com, finalment, el nucli urbà de Blanes. Tota la platja està flanquejada per un passeig marítim. La zona més propera a la desembocadura de la Tordera està poc concorreguda, mentre que a l’extrem oposat l’aglomeració pot ser considerable.
Té dos quilòmetres i mig de longitud i uns 50 metres d’amplada mitjana, encara que varia molt d’un any a l’altre, depenent dels temporals d’hivern. La sorra és de gra gruixut, amb un pendent d’entrada al mar força pronunciat i fons marí de sorra. Disposa de dutxes, aparcament, lloc de socorrisme i primers auxilis, diverses guinguetes i lloguer de gandules i para-sols. També hi ha llocs que ofereixen patins de pedals, caiacs, embarcacions de vela lleugera, parasailing i creuers turístics. La majoria dels serveis es concentren a la zona esquerra de la platja, on també hi ha rampes d’accés per a persones amb mobilitat reduïda.
Sa Palomera és un illot unit a la terra per una llengua de sorra que separa aquesta platja de la de Blanes. A la punta hi ha un mirador des del qual es té una bona perspectiva de la població.
S'Abanell
Adreça:Passeig Marina, s/n
17300 Blanes
Girona / Costa Brava
Telèfon:972 330 348
E-mail:turisme@blanes.cat
S'Abanell
Adreça: Passeig Marina, s/n
17300 Blanes
Girona / Costa Brava
Telèfon:972 330 348
E-mail:turisme@blanes.cat
Web:http://www.blanescostabrava.cat