El castell de la Suda, declarat Bé Cultural d'Interès Nacional, imposa la seva silueta des de la part més elevada de la ciutat. Deu el nom a l'enorme pou excavat dins el recinte, a catorze metres de profunditat, que proveïa d'aigua el castell. Sota la fortificació descansen les restes de l'antiga acròpolis romana, les d'un poblat iber i l'únic cementiri àrab descobert a Catalunya.
El castell, construït en temps d'Abd al-Rahman III, va ser presó pública quan els cristians van ocupar el territori. A l'època medieval s'utilitzà de residència reial. La construcció és actualment un parador de turisme.
Dels orígens encara es conserven part de les muralles, les arcades d'accés al recinte, la nau del polvorí, el pati d'armes i uns soterranis. Durant els segles XV i XVII va patir moltes modificacions per motius defensius. Des de l'anomenada popularment punta del Diamant o torre de Túbal s'obtenen unes perfectes vistes de la ciutat que es desplega des del castell.
Actualment acull el Parador Nacional de Turisme i funciona com a hotel obert tot l'any.
Castell de la Suda. Conjunt fortificat de Tortosa
Adreça:Carrer Castell de la Suda, s/n
43500 Tortosa
Tarragona / Terres de l'Ebre
Telèfon:977 444 450
Fax:977 444 458
Castell de la Suda. Conjunt fortificat de Tortosa
Adreça: Carrer Castell de la Suda, s/n
43500 Tortosa
Tarragona / Terres de l'Ebre
Telèfon:977 444 450
Fax:977 444 458
E-mail:tortosa@parador.es / info@tortosaturisme.cat
Web:http://www.parador.es