Aquest palau, construït per l'arquitecte Josep Mas i Dordal a finals del segle XVIII i inaugurat pel marquès de Moja el 1784, ofereix una rica mostra d'elements gòtics i barrocs que es barregen seguint l'estela d'un cert neoclassicisme francès que el revesteix d'un estil eclèctic molt característic. D'aquest període cal destacar les façanes i el gran saló, que acull pintures fetes el 1791 pel pintor osonenc Francesc Pla, conegut com el Vigatà.
A principis del segle XIX el pintor Josep Flaugier en completà la decoració exterior, totalment perduda. A finals del mateix segle, quan el palau va passar a ser residència del marquès de Comillas, el va adequar al gust de l'època. D'aquest moment destaquen la reforma i la decoració de l'escala d'honor
El 1934 se'n corregí l'alineació per eixamplar la vorera, cosa que va obligar a obrir a la façana que dóna a la Rambla una porxada a la planta baixa. Ha tingut com a residents il·lustres sant Joan Bosco, mossèn Jacint Verdaguer i el rei Joan Carles I quan era príncep.
Entre el 1982 i el 1984 fou rehabilitat per l'arquitecte Francesc Mitjans i adaptat per a les dependències que acull actualment: la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya. A causa de l'ús habitual que s'hi ha donat, l'interior de l'edifici només es pot visitar quan s'hi celebren exposicions o concertant-ne una visita prèvia.
Palau Moja
Adreça:Carrer Portaferrisa, 1
08002 Barcelona
Barcelona / Barcelona
E-mail:info@palaumoja.com
Palau Moja
Adreça: Carrer Portaferrisa, 1
08002 Barcelona
Barcelona / Barcelona
E-mail:info@palaumoja.com
Web:https://palaumoja.com