La necròpolis paleocristiana de Tarragona és un dels recintes més importants del Mediterrani occidental. El motiu és l'elevat nombre d'enterraments que s'hi van trobar fets entre els segles III i VI dC. Així, trobem en aquest indret un conjunt funerari d'època tardoromana. La zona del cementiri compta amb unes 2.051 tombes (que cronològicament abracen des del segle III fins al període visigòtic). Va ser descoberta el 1923, quan en aquest terreny es volia aixecar una fàbrica. Actualment només se'n pot visitar una petita part.
El recinte de la necròpolis la formen una zona excavada a l'aire lliure, l'edifici del museu, unes criptes funeràries i una zona de jardins amb sarcòfags exposats al públic. La resta dels sarcòfags són al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona. Actualment se n'està remodelant tot el conjunt i només es pot visitar l'exposició "El món de la mort"
La necròpolis paleocristiana forma part del Conjunt Arqueològic de Tàrraco, que va ser declarat Patrimoni Mundial per la Unesco el 2000.
Necròpolis Paleocristiana de Tarragona
Adreça:Avinguda Ramón y Cajal, 84
43005 Tarragona
Tarragona / Costa Daurada
Telèfon:977 251 515 / 977 236 209
E-mail:mnat@gencat.cat
Necròpolis Paleocristiana de Tarragona
Adreça: Avinguda Ramón y Cajal, 84
43005 Tarragona
Tarragona / Costa Daurada
Telèfon:977 251 515 / 977 236 209
E-mail:mnat@gencat.cat
Web:http://www.mnat.cat