El monument a les batalles del Bruc commemora la llegenda del famós timbaler que hauria espantat els francesos el 6 i el 14 de juny de 1808 amb el ressò del seu instrument per les muntanyes. Situada en un extrem del poble, es tracta d'una escultura de grans dimensions (4,8 metres d'alçada i 55 tones), en pedra grisa, obra del reconegut escultor Frederic Marès i inaugurada el 1953. Un any abans s'havia posat provisionalment una figura de guix. El 1960 es va col·locar en la seva actual localització ja que abans era on avui dia hi ha l'escola del poble. L'escultura del timbaler culmina el recorregut pels revolts de Can Llucià, seguint el traçat vell de la N-II, lloc de la llegenda.
En aquest espai es desenvolupen els nombrosos actes de la Festa del Timbaler, que se celebra des del 1908. El dissabte es fan una desfilada infantil, una ofrena floral i una gran tamborinada. El diumenge arriben els més de tres-cents actors que recreen la batalla i la retirada de l'exèrcit napoleònic, amb trabucaires, sometents, canons i soldats a cavall.
També hi ha un esmorzar del sometent (amb pa torrat, cansalada i botifarra), un mercat ambientat en els primers anys del segle XIX, mostres d'oficis antics (ceramistes, cistellers, canyissers) i una ofrena floral al monument a càrrec de regiments i excombatents vinguts d'arreu.
Monument al Timbaler del Bruc
Adreça:Carrer Bruc del Mig , s/n
08294 Bruc, el
Barcelona / Paisatges Barcelona
Telèfon:937 710 006
Fax:937 710 450
E-mail:bruc@diba.cat
Monument al Timbaler del Bruc
Adreça: Carrer Bruc del Mig , s/n
08294 Bruc, el
Barcelona / Paisatges Barcelona
Telèfon:937 710 006
Fax:937 710 450
E-mail:bruc@diba.cat
Web:http://www.bruc.cat