Casa Ximenis

Edifici d'interès arquitectònic, Modernisme
Projectat per Josep Maria Jujol, es tracta d'un edifici modernista de façana asimètrica i que es caracteritza pels delicats esgrafiats que presenta.

És un edifici d'estil modernista situat a Tarragona i projectat per Josep Maria Jujol i Gibert l'any 1914. La façana, asimètrica, és molt característica, gràcies als seus delicats esgrafiats.

Jujol va estructurar l'habitatge a partir d'un vell paller, situat a la planta baixa, i d'un primer pis, que tenia l'entrada al carrer de Salines. La casa té planta baixa, dos pisos i una torre per accedir a la terrassa superior. Té totes les baranes, excepte l'horitzontal del terrat, de ferro nuat.

Els arquitectes Cinto Hom Santolaya i Armand Fernández Part l'any 1989 en van restaurar la façana, que van recuperar sobretot gràcies als esplèndids esgrafiats que l'omplen i que va dibuixar Jujol. Cal destacar la inscripció "Ave Maria", a la llinda de la porta d'entrada, i les sigles que coronen la barana del terrat de la casa: "JHS" (Jesús).

La casa forma part de la ruta modernista que organitza la ciutat de Tarragona i es pot visitar acompanyat d'un guia turístic oficial.

  • Estil arquitectònic: Modernista
  • Any de construcció: 1914
  • Arquitecte: Josep M. Jujol i Gibert
  • Idiomes: Català, Castellà, Anglès
  • Titularitat: Privada
QUÈ HI HA AL VOLTANT?
Casa Ximenis
  • Casa Ximenis

  • Adreça:Via de l'Imperi Romà,, 17

  • 43003 Tarragona

  • Tarragona / Costa Daurada

  • Casa Ximenis
  • Casa Ximenis

  • Adreça: Via de l'Imperi Romà,, 17

  • 43003 Tarragona

  • Tarragona / Costa Daurada

  • Telèfon:977 250 795

  • E-mail:turisme@tarragona.cat

  • Web:http://www.tarragonaturisme.cat

També et pot interessar
Grand Tour de Catalunya
Grand Tour de Catalunya