Agbar Museu de les Aigües

Museu, Centre d'exposicions
Un museu per descobrir el món de l'aigua, amb instal·lacions relacionades amb l'explotació hidràulica actual i del passat. Disposa d'exposició permanent i tot l'any organitza tallers, cursos i activitats lúdiques i educatives per a tots els públics.

El coneixement de tot el que envolta el món de l'aigua és el principi que regeix l'activitat d'aquest museu, obert al públic l'any 2004 i promogut per la Fundació Agbar.

Aquesta fundació va iniciar el 1998 tot un seguit d'accions dirigides a fomentar el respecte al medi ambient. Els seus objectius són la seva conservació, la promoció d'activitats de recerca i desenvolupament, la creació d'un centre de documentació i arxiu i la consecució d'una millora en la qualitat de vida de l'ésser humà.

El Museu Agbar ofereix activitats lúdiques i educatives per a tota mena de públic. Està format per diversos equipaments distribuïts en diversos espais al voltant de la plaça dels Cedres, punt emblemàtic de la localitat.

Recorrent aquest recinte, el visitant pot observar diverses instal·lacions relacionades amb el món de l'explotació hidràulica, i es pot fer una idea global del que van ser en el passat, així com de la seva funcionalitat actual.

Les tres naus concebudes per Josep Amargós i Samaranch el 1905 eren originàriament instal·lacions hidràuliques de vapor, i cada una d'elles conserva la seva fesomia original. Aigües de Barcelona ha tractat de fer d'aquest complex la més eficient de les centrals elevadores d'aigua potable.

A redós d'aquest edifici es conserva el que fou la sortida de fums i xemeneia de les antigues instal·lacions, que funcionaven amb carbó.

L'accés a la reserva subterrània de l'aqüífer es feia a través dels pous de Cornellà. El més antic del museu és l'anomenat Fives-Lille de 1905, però se'n poden visitar dos més.

Els dipòsits hídrics d'aigua potable, que emmagatzemaven l'aigua abans de ser abocada a les canonades, són la darrera de les instal·lacions del recinte.

El museu ofereix una exposició permanent ubicada a l'edifici Amargós i Samaranch. També s'organitzen exposicions temporals relacionades amb els objectius del centre i activitats, jornades i tallers educatius per a estudiants i educadors.

El centre compta també amb una botiga i un restaurant.

  • Tipus de museu: Ciència i tècnica
  • Titularitat: Privada
  • Tancament anual: L'1 de gener, el 25 de desembre, tots els dilluns (festius inclosos) i a l'agost.
  • Horari d'estiu: Del 15 de juny al 15 de setembre: de 10.00 a 20.00 hores, de dimarts a dissabte. Diumenges i festius (excepte els dilluns): de 10.00 a 14.00 hores.
  • Horari d'hivern: Del 16 de setembre al 14 de juny: de 10.00 a 18.00, de dimarts a dissabte. Diumenges i festius (excepte els dilluns): de 10.00 a 14.00 hores.
  • Idiomes: Català, Castellà

Accessibilitat

Classificació de l'espai accessible
Disposa de facilitats per a usuaris amb cadira de rodes
Disposa de facilitats per a persones amb mobilitat reduïda
No disposa de facilitats per a persones amb hipoacúsia / per a hipoacúsics
Disposa de facilitats per a cecs i deficients visuals
Facilitats dels recursos accessibles
Places d`Aparcament reservat
Accés principal al recinte, sense desnivell
WC accessibles a les zones comunes de l'edifici
Audioguies per realitzar el recorregut
Elements tàctils per a tothom o susceptibles de ser tocats per persones cegues
Existeix senyalització escrita i gràfica que indica les diferents estances del recinte
Tipus d'inspecció
Presencial
QUÈ HI HA AL VOLTANT?
Agbar Museu de les Aigües
  • Agbar Museu de les Aigües

  • Adreça:Carretera de Sant Boi, 4-6

  • 08940 Cornellà de Llobregat

  • Barcelona / Costa Barcelona

  • Agbar Museu de les Aigües
  • Agbar Museu de les Aigües

  • Adreça: Carretera de Sant Boi, 4-6

  • 08940 Cornellà de Llobregat

  • Barcelona / Costa Barcelona

  • Telèfon:933 423 538

  • E-mail:museudelesaigues@agbar.es

  • Web:https://www.museudelesaigues.cat

També et pot interessar
Grand Tour de Catalunya
Grand Tour de Catalunya