Amitges
Refugis de muntanya, GuardatRefugi completament equipat i situat al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, a 2.380 km d'altitud. Disposa d'informació pràctica de la zona.
Refugi completament equipat, situat al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, a 2.380 km d'altitud. Compta amb 74 places, servei de menjars i pícnic per endur d'excursió, dutxa amb aigua calenta, estufes, telèfon i emissora de ràdio. Disposa d'informació pràctica de la zona.
- Localitat més propera: Espot
- Com arribar-hi amb cotxe: El refugi està situat al sud-oest de l'estany Gran d'Amitges, dins el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. A l'estiu s'arriba amb cotxe fins a l'aparcament de l'entrada del parc. Des d'aquí es pot seguir a peu fins a l'Estany de Sant Maurici per un sender ben indicat (La ruta de l'Isard, d'1 hora) i des Sant Maurici fins a Amitges per una pista, també ben indicada (d'1 hora i 45 minuts). Hi ha l'opció d'agafar el servei de taxi per pujar fins a Sant Maurici, l'estany de Ratera, o el mateix refugi. Al cor de l'hivern, no es pot pujar amb cotxe fins l'aparcament degut a la neu i al gel que cobreixen part de la carretera, i s'ha de deixar el cotxe a Espot.
- Com arribar-hi a peu: Per pista forestal des de l'aparcament del Parc Nacional. Des d'Espot 4.00 hores, des de Sant Maurici 1.45 hores, des de Colomers 3.00 hores, des de Saboredo 2.30 hores, des de Gerber 2.30 hores, des de l'aparcament de l'entrada al Parc Nacional 3.00 hores
- Com arribar-hi amb transport públic: Autocars de l'empresa Alsina Graells fins a l'embassament de la Torrassa, entre els pobles d'Escaló i La Guingueta. Des de la parada d'autocar fins a Espot i l'entrada del Parc no hi ha cap servei de transport públic, i cal concertar un taxi.
- Obert per Nadal: S
- Obert per Setmana Santa: S
- Empresa gestora: Centre Excursionista de Catalunya
- Data d'inauguració: 1984
- Estat de conservació: Bo
- Nombre de places: 74
- Nombre de places lliures: 12
- Aparcament: A l'estiu es pot arribar amb cotxe particular fins a l'aparcament de l'entrada del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. A l'hivern no es pot pujar amb cotxe fins l'aparcament a causa de la neu.