Cada setembre, Castelló d'Empúries retrocedeix uns quants segles en el temps per tornar a l'època en què la localitat era capital de comtat. Els carrers s'omplen de cavallers, dames i artesans, i es recuperen els sons i les cançons de l'edat mitjana. El ric conjunt medieval de la vila proporciona l'escenari perfecte per a aquestes recreacions. L'antiga presó, el call jueu, les sinagogues, les muralles o la catedral es converteixen en el teló de fons d'aquest esdeveniment.
Les activitats que s'organitzen durant els tres dies que dura el certamen són molt nombroses: sopar d'època on tots els participants han d'anar vestits d'acord amb l'ocasió, exhibició de lluita, conferències, exposicions, visites guiades, demostracions d'oficis, un mercat amb productes elaborats amb receptes d'antic... Els més menuts tampoc s'hi avorriran gens, gràcies a les cercaviles o els tallers de titelles i jocs medievals.
Quant a l'apartat musical, el programa és igualment extens. S'hi duen a terme concerts de música antiga en diversos espais emblemàtics de la vila i hi ha una àmplia oferta d'actuacions al carrer que pretenen recuperar la tradició artística de l'època.
Festival Terra de Trobadors
Adreça:Plaça Joc de la Pilota, 1
17486 Castelló d'Empúries
Girona / Costa Brava
Telèfon:972 250 426
E-mail:ajuntament@castello.cat
Festival Terra de Trobadors
Adreça: Plaça Joc de la Pilota, 1
17486 Castelló d'Empúries
Girona / Costa Brava
Telèfon:972 250 426
E-mail:ajuntament@castello.cat
Web:http://www.castello.cat