Núria. Vista del llac i el santuari al fons  (Servicios Editoriales Georama)Núria. Vista del llac i el santuari al fons (Servicios Editoriales Georama)

Vall de Núria

valldenuria@valldenuria.com
Idiomes
Català, Castellà

La vall de Núria és un espai natural privilegiat per la seva fesomia d'origen glacial i per la varietat de la flora i la fauna que hi ha. És al vessant meridional de la part oriental dels Pirineus, envoltada de cims que culminen en el Puigmal, de 2.913 metres.

Núria és a 1.964 metres d'altitud i hi viuen espècies vegetals i animals endèmiques dels Pirineus. Hi ha circs glacials, relleus abruptes, gorges i cavitats càrstiques i una gran quantitat de torrents i estanyols.

S'hi arriba amb el cremallera o a peu seguint els camins de muntanya. A l'hotel, de primers del segle XX, a l'habitació 202, s'hi redactà l'Estatut de Núria durant la Segona República.

Davant del santuari, que acull la talla romànica de la Mare de Déu de Núria, hi ha un llac artificial. S'ofereixen activitats de senderisme, equitació, tir amb arc, canoes, minigolf, visites guiades, exposicions, granja, circuit d'orientació i curses, entre d'altres.

Municipis que comprèn Queralbs
Titularitat Pública

Característiques

Té centre d'interpretació? No

Temporades i horaris

Tancament anual Obert tot l'any

Com arribar-hi Per l'autopista AP-7 de Girona a França, cal sortir a Parets del Vallès i agafar la C-17 en direcció a Ripoll. Hem d'agafar la N-152, travessar Ribes de Freser i continuar per la GIV-5217 fins a Querlabs. Seguirem el camí de Núria.