Ruta de BTT a la Vall de Sau-Collsacabra (Cablepress)Ruta de BTT a la Vall de Sau-Collsacabra (Cablepress)

Transcatalunya: Vic – Sant Hilari Sacalm

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells
On dormir: L'oferta d’allotjament és important en el nucli de població i per les nombroses cases rurals disseminades per el territori.
Descarrega el mòdul GPS

La sortida des de l’alberg Canonge Collell la farem pel carrer del Mas Osona en direcció nord est cap a Manlleu, primer pels carrers de Vic i les pistes properes fins arribar a Gurb.

Després de fer un petit tram de carretera, ens desviem a la nostra dreta per pistes de terra que ens portaran fins a les portes de Manlleu. Cal estar atents en tot aquest tram a no equivocar-se amb la gran quantitat de pistes i el més que possible tràfic de cotxes i tractors. Entrem a Manlleu pel pont sobre el riu Ter i tot seguit prenem, a la nostra dreta, el camí Vora Ter.

L'itinerari de ribera ens porta fins a Roda de Ter, on sortirem de la llera del riu per de nou travessar-lo pel pont i situar-nos al marge dret. Sortirem de Roda, primer per carrers i després per pistes de terra, fins a trobar la carretera del Parador de Sau a Tavèrnoles. Desprès d'un parell de quilòmetres de carretera ens desviem a la dreta pel camí que ens portarà al castell de Savassona.

Aquest desviament i gran part del tram següent coincideix amb la ruta negre número 11 del Centre BTT Sau- Collsacabra. Després del castell el recorregut és planer fins la masia de Les Punxes, on  prendrem el camí empedrat, amb poc desnivell però força tècnic, fins arribar a Mas Grau. Des de aquí baixarem cap el torrent del Munts, on comença una pujada continuada a la part més alta del cingle de Vilanova. Arribats a dalt podem fer un descans, contemplant les magnífiques vistes de Vilanova de Sau, el pantà i el Massís del Montseny.

Resseguim una part de la cinglera fins a trobar el corriol que ens permetrà baixar cap a Vilanova. Aquest corriol coincideix amb el GR i amb la ruta negre número 11 del centre BTT de Sau-Collsacabra. La part inicial és estreta i molt trencada, amb forta pendent i molta dificultat tècnica, obligant-nos molt segurament a realitzar-la caminat. A mida que comença a planejar, la vegetació es va obrint i es torna més ciclable.

Després de travessar la carretera pugem uns pocs metres pels carrers de Vilanova de Sau, sortim de la població i ens dirigim cap al Pont de Malafogassa, per un sender (camí Ral) força divertit amb un primer tram en pujada i la segona part de baixada. Cal tenir precaució en la part de baixada ja que és força freqüentat per caminants. Des del mateix pont prenem la pista de pujada per una zona molt ombrívola cap a Sant Andreu de Bancells. En aquest punt la pista es torna més planera i transitada per cotxes.

Sense deixar de guanyar metres ens enfilem fins a la carena de Puig d’Ases per, a partir d'aquest punt, baixar cap el Molí Roquer on travessarem la Carretera de Sant Hilari (GI-541).

Ens queden uns 9 quilòmetres de carretera asfaltada, amb una bona part de pujada, fins arribar al centre de Sant Hilari, on ens desviarem a la nostra esquerra fins el pavelló i les piscines municipals. Allà hi ha situat el Punt d’Acolliment del centre BTT de La Selva, final d’etapa.