El riu Ebre al seu pas per la ciutat  (Miguel Raurich)El riu Ebre al seu pas per la ciutat (Miguel Raurich)

Transcatalunya: Vandellòs - Tortosa

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Iniciats, Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells
L'oferta d'allotjament en aquest tram és escassa. S'aconsella, per no haver d'allunyar-se del recorregut, dormir a Tortosa.
Descarrega el mòdul GPS
Altímetre

L’etapa s’inicia a Vandellòs, on després de creuar la població trobarem el barranc de Borrià, on iniciarem una forta i llarga pujada fins al Borrià. Des d’on comença una llarga baixada per pistes i corriols, primer amb força desnivell fins al barranc dels Taixos, i després suavitzant-se el recorregut per les fondalades, el recorregut coincideix amb el GR 192-1 fins arribar a les pedreres properes al Mas de Senén, on deixarem el GR i ens desviarem a la dreta, travessant pel mig les dues pedreres fins arribar a la carretera asfaltada.

Circularem uns quilòmetres per l’asfalt fins al Mas de la Rabassa, punt on la carretera es converteix en pista de terra, sempre en suau pujada, primer envoltats per conreus i després per zones boscoses repoblades fins a l’alçada de la Bassa de Vallplana, on prenem una pista a la nostra dreta, per tot seguit baixar fins a trobar i seguir el barranc del mateix nom, on retrobarem de nou els camps de conreu.

A la confluència de diversos barrancs i el Mas d’en Guitard, iniciarem de nou la pujada cap a la Collada envoltats de camps de cultiu, fins arribar al tram amb més desnivell que coincideix amb un canvi de terreny, abandonant els camps per zones de sotabosc força despoblades d’arbres.

Des d’aquest punt, i amb el mateix entorn despoblat, iniciem una llarga baixada que ens portarà a una zona de grans camps, on iniciarem la pujada cap a la caseta d’en Favaró, on retrobarem marques de GR. Les seguirem, primer per pistes de terra i després per asfalt, amb tendència a baixar fins a l’ermita de la Mare de Déu del Coll de l’Alba i el coll del mateix nom, punt on iniciarem el descens, sempre per asfalt, fins a la població de Tortosa, final de l’etapa.