Meandre del riu Ebre prop de Tortosa.  (Miguel Angel Alvarez)Meandre del riu Ebre prop de Tortosa. (Miguel Angel Alvarez)

Transcatalunya: Tortosa - Gandesa

Parcial
Terres de l'Ebre
Consells
La població de Tortosa ofereix diferents serveis d’allotjament, al igual que les poblacions properes al recorregut com Roquetes, Xerta, el balneari de la Fontcalda, o Bot i Gandesa a final d’etapa.
Descarrega el mòdul GPS

L’etapa s’inicia a la plaça de la Vil•la de Tortosa, davant l’ajuntament. Es recorren carrers de la Població fins a trobar l’inici de la Via Verda de la Terra Alta. S’agafa la via verda després de fer la rotonda i circular uns metres per la carretera davant de les naus del polígon industrial. Cal tenir cura, ja que alguns trams de la Via Verda són compartits amb circulació rodada de vehicles i també es troba algun petit tram que no està gaire senyalitzat.

Arribant a Xerta, la via verda desapareix i circulem pels carrers de la població, travessant-la fins a trobar l’antiga estació de tren. En aquest punt es retroba la via verda amb la seva construcció clàssica i no s’abandona fins les immediacions de la població de Bot. Cal portar llum i estar atent amb els trams de túnels, perquè n’hi ha alguns que no disposen d’il·luminació, i en algunes èpoques de l’any estan molt transitats.

Abans d’arribar a la població de Bot, s’ha de sortir de la Via Verda per una pista a la dreta en forta pujada i bastant malmesa durant uns 500 metres. S’ha d’estar atent al track del GPS i cal seguir-lo amb atenció perquè de vegades segueix camins en desús o accedeix als camps de cultiu. S’arriba a la carretera TV-3531, es gira a dreta en direcció a Gandesa, on s’arriba després d’uns 5 quilòmetres.