Ruta BTT del Pallars Jussà, passant pel pantà de Talarn (Cablepress)Ruta BTT del Pallars Jussà, passant pel pantà de Talarn (Cablepress)

Transcatalunya: Talarn - La Pobla de Segur

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Primavera, Estiu, Tardor
Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells
L’oferta en allotjament és amplia a Tremp, i a La Pobla de Segur, sent escassa a la resta de l’itinerari.
Descarrega el mòdul GPS
Altímetre

Sortim des de Talarn pels carrers de la població fins a trobar la carretera local en baixada que desemboca en la C-13. Amb molta cura, per la gran quantitat de trànsit, prenem la carretera a la dreta, als pocs quilòmetres entrem a Tremp, punt d’interès per el seu centre històric.

Circulant per els carrers de la població arribarem a la carretera C-1412, la prenem a l’esquerra, per tot just creuar el riu La Noguera Pallaresa, deixar la carretera. Creuant el canal de Gavet, iniciem la suau ascensió per la pista asfaltada, als pocs metres la pista gira a l’esquerra i remuntem paral•lels al Barranc de la Coma. Augmenta la pendent i seguim per pista de terra sense parar de pujar fins a trobar el pantà de Sant Antoni. Des d'aquest punt el recorregut baixa un petit tram per a continuació anar resseguint el marge del pantà amb constants pujades i baixades entre zones boscoses fins a la població d’Aramunt.

Des d’Aramunt ja només ens queda seguir la carretera asfaltada que connecta la població amb La Pobla de Segur per el pont vell sobre el Noguera Pallaresa.