Amb BTT pel MontnegreAmb BTT pel Montnegre

Cobertura GSM
Parcial
Consells
L'oferta d'allotjament en aquest tram és escassa. S'aconsella, per no haver d'allunyar-se del recorregut, dormir a Cardedeu.
Descarrega el mòdul GPS
Altímetre

L’inici d’aquesta ruta no està en el mateix Centre BTT Santa Susanna - Montnegre sinó a l’estació de tren de RENFE per una qüestió de connectivitat amb el transport públic.

En un primer moment recorrem part del nucli urbà de Santa Susanna en direcció oest fins a trobar les primeres pujades que ens portaran als límits de la serralada Prelitoral i al parc del Montnegre i el Corredor.

Després de travessar l’autopista per sobre, descendim pel seu costat fins a tornar a pujar, de cop, en direcció a Sant Martí de Montnegre. Aquest trajecte discorre per frondosos boscos de pins, típics del mediterrani. A mida que arribem a les zones més obagues del vessant del Vallès descobrirem una gran diversitat d’espècies forestals i un hàbitat molt més humit.

El recorregut segueix amb constants pujades i baixades fins a la urbanització de Collsacreu, on travessarem la carretera C-61 que va d’Arenys de Mar a Vallgorguina.

Des d’aquí tornarem a pujar en direcció al santuari d’el Corredor i poc després, ja de baixada, vorejarem una àrea d’esplai i seguirem entre trams plans i baixades fins a tocar a l’autopista A-7 a la zona de Llinars del Vallès. Continuarem un parell de quilòmetres més pel costat de l’autopista fins al nus de connexions de carreteres que porten a Llinars del Vallès on travessarem, per sobre, la carretera C-35 i la via de l’AVE. Entre aquesta via i l’autopista prendrem un pista de terra que durant un quilòmetre aproximadament va paralel·la paral·lela, fins a trobar un túnel sota l’autopista que ens permetrà creuar-la. Un cop a l’altra banda seguirem durant un quilòmetre i mig entre l’autopista i el riu Mogent que ens quedarà a la dreta, fins el punt que el riu s’amaga sota l’autopista, punt on, sense grans dificultats, podrem travessar-lo i ja per pistes i carrers arribarem al nucli urbà de Cardedeu i al seu Ajuntament, punt final de l’etapa.