Ciclistes en un camí del Montseny  (Lluís Carro)Ciclistes en un camí del Montseny (Lluís Carro)

Transcatalunya: Sant Hilari Sacalm – Santa Susanna

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells

On dormir: L'oferta d’allotjament, principalment d'hotels, és molt important en la mateixa població de Santa Susanna.
Descarrega el mòdul GPS

La sortida des del punt d’acolliment es realitza en direcció sud pel carrer principal de Sant Hilari, creuant tota la població fins a trobar la carretera de Santa Coloma de Farners (GI-551). A la sortida de la població, a la nostra esquerra podem visitar (desviant-nos del recorregut) l’ermita del Nen Jesús de Praga.

Tornem a la carretera, on després d'un quilòmetre i mig trobarem a la nostra dreta el desviament cap a  Joanet. La baixada és força divertida però cal estar atents amb el terreny saulonenc i molt lliscant característic de la zona. Des de Joanet prendrem la pista més planera però amb alguna pujada forta i curta per arribar al collet del Raurell. Després del coll, per la serra del Malhivern anirem perdent desnivell fins a l’ermita de Sant Segimon del Bosc, on a la nostra esquerra agafarem la carretera asfaltada fins a Sant Feliu de Buixalleu. Tot aquest tram recorre una de les zones forestals importants i frondoses del Montseny, amb una gran varietat d’arbres característics d’aquest indrets. Cal estar atents a no equivocar-nos de camí, ja que degut a les tales controlades d’arbres hi ha una gran quantitat de pistes, moltes d’elles sense sortida.

Des de Sant Feliu de Buixalleu seguirem la pista de baixada cap a Hostalric, tenint precaució amb la velocitat i els possibles cotxes que ens podem trobar en sentit contrari en el primer tram. El segon tram per la serra del Terme Gros és carener i molt més planer fins que ja divisem Hostalric, baixant ràpidament fins a trobar la via del tren d’alta velocitat, que ens obliga a buscar el pas soterrat.

Un cop travessada la via prendrem la carretera  que ens porta a la plaça a una de les entrades al poble murallat. Seguirem baixant per la carretera fins a la rotonda i el pont sobre el riu La Tordera per on creuarem. Just passat el riu agafem la carretera (BV-5122) cap a Tordera. Després de pocs metres entrem al polígon i prenem el camí planer i paral•lel al riu fins passar per sota l’autopista.

Ens desviem cap a Fogars de la Selva. Des d’aquí, vorejant urbanitzacions i el polígon industrial, arribarem de nou a la carretera de Tordera, que travessarem apropant-nos a les afores de Tordera.

Després d’aquest tram planer on haurem recuperat forces començarem la pujada cap a Sant Miquel de Vallmanya, primer per carrers asfaltats i després seguint una pista que amb una forta pujada final ens portarà a la mateixa ermita. A partir d’aquest punt fem alguns puja i baixa fins al creuament de Quatre Camins. Allà prendrem la pista planera camí de Terra Roja en direcció Santa Susanna. Després d’aproximadament dos quilòmetres ens desviarem a la nostra esquerra i començarem el descens cap a la riera de Santa Susanna, on a la nostra esquerra trobarem el punt d’acolliment del centre BTT i final d’etapa. Cal tenir precaució en aquest últim descens amb el més que possible trànsit de cotxes i la velocitat que podem agafar.

Des del punt d’acolliment, i si volem gaudir d’un bon bany al mar (segons l’època), tan sols hem de seguir la riera, travessar la població i la via del tren per trobar-nos la platja.