Repassant les bicicletes a un dels circuits del centre de BTT de Mont-roig del Camp (Cablepress)Repassant les bicicletes a un dels circuits del centre de BTT de Mont-roig del Camp (Cablepress)

Transcatalunya: Prades - Mont-roig del Camp

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Iniciats, Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells
L'oferta d'allotjament en aquest tram és escassa. S'aconsella, per no haver d'allunyar-se del recorregut, dormir a Mont-roig del Camp.
Descarrega el mòdul GPS
Altímetre

L’etapa s’inicia a la població de Prades per pistes envoltades de camps. Als pocs quilòmetres es puja, entre zones boscoses i amb vegetació baixa, cap al coll de l’Andreu, punt més alt de tota l’etapa. A partir d’aquest coll la tendència és a baixar, però sense confiar-se ja que les constants i curtes pujades van acumulant cansament a les cames.

Des del coll de l’Andreu i fins a la població de l’Arbolí es recorren zones boscoses força salvatges i es passa per vàries masies properes al recorregut.

A l’Arbolí prenem la carretera TV-7012 durant uns cinc quilòmetres fins a trobar la carretera C-242 al coll d’Alforja, on deixem l’asfalt i prenem una pista de terra a l’esquerra.

Cal estar atents als constants encreuaments que ens trobarem en aquest trajecte per no confondre’s de pista.

Els camps conreu, alguns en explotació i d’altres en desús, es barregen entre les zones de vegetació típicament mediterrània.

Un cop arribem a l’ermita de la Mare de Déu de Puigcerver, que ens queda a la nostra esquerra amb el pic de Puigcerver a la dreta, iniciem un suau descens cap al coll de la Teixeta, per la pista carenera que als pocs quilòmetres es converteix en el camí de servei del parc eòlic del Coll de la Teixeta, circulant molt a prop dels mateixos aerogeneradors. Cal estar atents a la circulació de cotxes.

En el coll de la Teixeta entrem a la rotonda sobre la carretera N-420 i continuem en direcció a Duesaigües fins a la següent rotonda, per la carretera T-313, en aquest punt deixem l’asfalt, i ens dirigim cap a l’Argentera, per camins i corriols amb marques de GR.

Des de l’Argentera iniciarem una suau pujada per pistes de bon pedalar fins a trobar la carretera TP-3211. En aquest punt, ens podem desviar, a la nostra esquerra, per visitar el castell del Monestir de Sant Miquel d’Escornalbou i l’ermita de Santa Bàrbara, últim punt alt del recorregut, a partir d’aquí ja és tot baixada fins al final de l’etapa.

Des del castell prendrem la carretera TP-3211 aproximadament durant un quilòmetre, fins a trobar la pista que entra a una zona boscosa i que ens portarà fins a Vilanova d’Escornalbou. Des d’aquest punt i fins a arribar a Mont-roig del Camp, circularem per pista envoltats de camps de conreu, sempre amb tendència a baixar. Ens queda només travessar tota la població per arribar al punt d’acolliment del Centre BTT Mont-roig del Camp - Miami Platja, a tocar de la zona esportiva i el velòdrom.