Monestir de les Avellanes   (Imatges cedides pel Monestir de les Avellanes)Monestir de les Avellanes (Imatges cedides pel Monestir de les Avellanes)

Transcatalunya: Monestir de les Avellanes - Ager

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Primavera, Estiu, Tardor
Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells
L’oferta d'allotjament durant l’etapa és molt escassa, sent aconsellable per no haver d’allunyar-se del punt de sortida de la següent etapa, dormir a Ager, on l’oferta sí que és  força important.
Descarrega el mòdul GPS

Sortim des del Monestir de les Avellanes seguint la ruta nº2 del centre BTT, entre boscos de alzines i pins en un principi, per poc a poc anar canviant a camps de conreu a mida que ens apropem a Vilanova de la Sal.

A tocar de les cases de la Vilanova, deixem la ruta del centre BTT i girant a l’esquerra ens dirigim cap el nord, sense grans pujades però amb constant ascensió. Poc desprès d’un creuament de quatre camins i ja entre zones boscoses, iniciarem el descens per una pista en bon estat cap a Sant Miquel. Des d’aquest punt girem a la dreta seguint el barranc del mateix nom fins al punt on es troba amb el barranc Salat. En aquest punt, si seguim la direcció que portàvem, podrem visitar la cova de Santa Linya i agafar aigua en la Font de l’Anzinella.

Reprenent l’itinerari a l’alçada del barranc Salat, iniciem l’ascens cap a Santa Linya vorejant el castell i entrant en la població.

Des de  Santa Linya prenem la carretera LV-9043 a la dreta, just abans d’arribar al primer quilòmetre, deixem la carretera i girem a l’esquerra per la pista, sempre en pujada i seguint les senyals del l’enllaç Ager-Santa Linya del centre BTT. El terreny es pedregós, entre camps de cultiu amb algunes zones més agrestes i seques amb poca vegetació i en èpoques d’estiu força caloroses, per tot cal portar unes bones reserves d’aigua.

Sense deixar de pujar, ens trobarem la ruta nº 31 que prendrem a la dreta seguint les senyals entre zones boscoses, alguna masia i cabanes típiques, que ens portarà fins a l’alçada de Les Torres de Cas; en aquest punt ens trobarem la ruta nº 45 en direcció contrària: hem de seguir per la ruta nº 31, direcció al port d’Ager, per una pista en bon estat i planera.

En arribar al port d’Ager, travessem la carretera i prenem la pista polsosa amb senyals de la ruta nº31 que deixarem als pocs metres; a partir d’aquí seguirem trobant senyals de la ruta nº 45 en sentit contrari.

L’itinerari circula planer per sota la carena del serrat de Montlleó, fins que, desprès d'una forta pujada, trobem el creuament de camins on s’inicia la baixada cap a la població de Millà.

Desprès de la petita població, la pista segueix baixant entre boscos cap a Agulló; travessem la població i anem a trobar la carretera asfaltada , la prenem uns pocs metres per tot seguit agafar la pista a l’esquerra que ens portarà a trobar les senyals de les rutes nº 43 i 46 del centre BTT, que ens portaran paral•lels a la carretera C-12, a la població d’Ager. La travessem fins trobar el Càmping d’Ager, punt final d’etapa.