Muralla de la localitat  (Miguel Raurich)Muralla de la localitat (Miguel Raurich)

Transcatalunya: Guialmons - Prades

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Iniciats, Experimentats
1900
Cobertura GSM
Parcial
Consells
L'oferta d'allotjament durant l'etapa està repartida al llarg del recorregut, però és una mica limitada al final del recorregut.
Descarrega el mòdul GPS
Altímetre

L’etapa s’inicia a la població de Guialmons on prendrem la pista que tendeix a baixar en direcció a Pontils, passarem prop del molí Nou de Prous i pel torrent de Biure, arribarem a la població de Pontils on podrem visitar el castell. Des de la mateixa població prendrem la pista en direcció a Vallespinosa, en constant pujada fins als plans de Vallespinosa. Després de travessar la carretera TV-2015 i la petita població prendrem la pista, amb marques de GR, en suau pujada cap al coll de Valls. Des d’aquest punt es comença el descens cap a Cabra del Camp, envoltats en la major part del trajecte per camps de cultiu.

Dins de la mateixa població travessarem la carretera TP-3211 i poc després l’autopista AP-2 i iniciarem un petit ascens de 2 quilòmetres aproximadament, per tot seguit iniciar la baixada que ens portarà fins a la població de Prenafeta i poc després a Montblanc, sempre envoltats per camps de conreu.

A partir de Montblanc l’itinerari comença una llarga i constant pujada, en un principi per pistes i envoltats de conreus, per poc a poc anar circulant per corriols i pistes de muntanya en mig de frondosos boscos típics mediterranis.

A l’alçada del quilòmetre 56 de l’etapa, si es desitja, podem desviar-nos a la nostra esquerra per tal d’arribar al mirador natural de la Mola dels Quatre Termes, on podrem gaudir de grans vistes. Passat aquest punt, cap el quilòmetre 58, ens trobarem un petit trajecte força tècnic i complicat de poc més d’un quilòmetre que en algun punt ens pot obligar a realitzar-lo a peu. Poc després d’aquest punt arribarem al coll de la Font del Dineral i els plans del Pagès, on iniciarem el descens, entre boscos, cap a la població de Prades que hi arribarem un cop vorejat un gran dipòsit d’aigua entre camps de conreus.