Serra del Montsant (José Luis Rodríguez)Serra del Montsant (José Luis Rodríguez)

Transcatalunya: Castellbell i el Vilar - Guialmons

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Iniciats, Experimentats
1900
Cobertura GSM
Parcial
Consells
L'oferta d'allotjament està repartida al llarg del recorregut, però és una mica limitada i dispersa al final de l'etapa.
Descarrega el mòdul GPS

L’etapa s’inicia a Castellbell i el Vilar. Travessem el riu Llobregat pel pont de vianants fins a arribar, per una pista de terra, a la carretera BV-1123 que va de Castellar del Vallès a Marganell, la prendrem durant uns dos quilòmetres fins a trobar un desviament a l’esquerra, d’on surt una pista en forta pujada envoltada de boscos que ens porta fins a la carretera BV-1122. Després d’uns 500 m deixem la carretera, girem a l’esquerra pel carrer de la urbanització El Prat travessant-la en direcció a la muntanya de Montserrat.

Al final de la urbanització seguim en la mateixa direcció per la pista de terra, pel camí de Santa Cecília. A l’alçada de la masia de Can Martorell deixem la pista i continuem pel corriol en pujada seguint les marques de GR. Aquest tram de corriol d’uns 750 m, en alguns punts ens obligarà a fer-lo caminant per la dificultat tècnica, fins a trobar la pista que al cap de pocs metres ens porta a Santa Cecília de Montserrat.

Des de Santa Cecília fins el coll de Can Maçana ho farem per la carretera BP-1103 del monestir de Montserrat.

Al coll de Can Maçana comença un tram d’uns 400 m per un corriol en pujada, amb molta vegetació baixa i molt tècnic amb passos caminant. Un cop superat això ja des del coll de les Torres, amb vistes a les ruïnes del Castellferran i la comarca de l’Anoia, començarem el descens cap el coll del Bruc, passant per Santa Pau de la Guàrdia i la urbanització de Montserrat Parc. Ja en el coll, travessem la carretera N-IIa i prenem la pista que primer és plana i després en baixada, que ens portar en mig de frondosos boscos fins a la masia de Cal Jaume Bruguers, on haurem fer un gir a l’esquerra de gairebé 180 graus per prendre la pista força trencada amb trams de corriol i marques del GR 172, fins a trobar la carretera C-15, que travessarem entrant a la població de la Pobla de Claramunt.

A partir de la Pobla de Claramunt prenem la pista, al principi en pujada, però després va planejant fins a l’ermita de la Mare de Déu de Collbàs, on prendrem la pista de la nostra dreta que ens portarà a Santa Margarida de Montbui. Sortim de la població per la pista paral·lela a la carretera C-37 direcció a Santa Maria de Miralles amb senyals de GR. Després de sis quilòmetres haurem de travessar la C-37 per endinsar-nos en la serra de Miralles per pistes forestals. Passarem propers al castell de Miralles que podrem visitar desviant-nos pocs quilòmetres de la nostra ruta. Seguint l’itinerari trobarem el castell de Queralt, on comença un corriol i poc després una pista que ens portarà al molí de Riudeboix i la carretera B-220 que prendrem en direcció a Santa Coloma de Queralt. Després de 1,7 km aproximadament, deixem la carretera en direcció al castell de Santa Coloma i l’ermita de la Mare de Déu de la Llet. Des d’aquí i per acabar l’etapa, després de travessar la carretera T-201 només ens queda una suau pujada fins a Guialmons.