Ruta BTT del Lluçanès (Cablepress)Ruta BTT del Lluçanès (Cablepress)

Transcatalunya: Avià- Prats de Lluçanès

Classificació de la ruta
Esport, Natura
Experimentats
Cobertura GSM
Parcial
Consells
On dormir: L'oferta de la zona és força reduïda i es basa en cases rurals properes al nucli de Prats de Lluçanès. Cal Músic es troba en el mateix centre de la població.
Descarrega el mòdul GPS

La sortida des del punt d’acolliment del centre Btt del Berguedà es fa per carretera direcció Berga (C26), als pocs metres ja ens desviem, baixant per diferents carrers i camins, alguns d’ells asfaltats, fins a l’Ermita de Santa Maria d’Avià.

Seguim baixant cap l’estany de Grauges el voregem i prenem el carrer asfaltat en direcció a la carretera que ens portarà a Cal Rosal. Aquest tram coincideix en alguns punts amb diferents rutes del centre BTT del Berguedà. Dins la població de Cal Rosal travessem la carretera (C16) per, un cop arribats a la rotonda, agafar la pista (Via Verda del Llobregat) paral•lela al riu.

Després del segon túnel i per el pas canadenc al costat de la tanca de la pista, començarem l’ascens prolongat amb algunes pujades fortes i força pedregós cap al Mascaró. La via verda que realitzem en part arriba fins el pont de Sant Quirze de Pedret, circulant en sentit contrari a la ruta vermella número 2 del centre BTT del Berguedà. Des de la masia del Mascaró iniciem el descens. Als pocs quilòmetres tornem a guanyar metres, envoltats de boscos, en direcció a l’ermita de Sant Pere de Portella i la població de la Quar. Des de aquí ens trobarem unes quantes pujades i baixades fins arribar a la pista de la riera de Merles, que prendrem a la nostra dreta, aprofitant la suau baixada per recuperar forces per a la pròxima ascensió.

Aproximadament 3 quilòmetres després del càmping de la riera de Merles deixem la pista i comencem l’ascensió cap a Sant Climent de la Riba, el Puig dels Eixuts i el puig Martorell, punt des d'on iniciarem el descens envoltats de zones agrícoles i de bosc, per aproximar-nos a l'important conjunt arquitectònic de la població de Lluçà. A Lluçà prendrem un petit tram de carretera asfaltada per tot seguit seguir el descens.

Continuem en baixada cap a la masia del Marcusses. Després de passar la riera iniciem la pujada a la Serra dels Garlics per tornar a baixar i tornar a pujar amb Prats de Lluçanès a la vista i el punt d’acolliment del centre BTT del Lluçanès, final de l’etapa. Aquest tram de baixada, coincideix en part amb la ruta vermella número 3 i la negra número 5 del centre BTT del Lluçanès en direcció al punt d’acolliment.