Torroella de Montgrí - FigueresTorroella de Montgrí - Figueres

Senyalització
Costa Brava
Descarrega el mòdul GPS

A la primera rotonda es gira a l’esquerra pel passeig Vicenç Bou fins a arribar a la pl. d’Espanya. Al final de la plaça es continua a mà esquerra pel carrer Figueres, es gira a la primera cantonada a mà dreta pel carrer Tramuntana, es travessa la carretera i se segueix per aquest mateix carrer. Al capdamunt es troba un senyal que indica l’Escala - Ullà i Bellcaire; es continua pel carrer que baixa a mà esquerra (carrer Josep Carner) i va al cementiri. Als pocs metres s’arriba al terme municipal d’Ullà. Se segueix recte fins a la rotonda. A la rotonda s’entra al polígon pel carrer de la dreta, es puja pel primer carrer a la dreta i es passa pel costat del cementiri i després pel camp de futbol.

227,00 km (22 m) S’arriba al nucli d’Ullà. Se segueix pel carrer que ve recte a la dreta, en direcció a Bellcaire - l’Escala. Se segueix recte fins a sortir de la població per la pista asfaltada. S’arriba a un encreuament de carreteres; se segueix per la carretera de la dreta, en direcció a Bellcaire - Albons - l’Escala.

230,30 km (16 m) S’arriba a Bellcaire, se segueix recte i es creua la carretera a l’Escala (la G-632). Se segueix pel carrer del Molí. Pujant, al final del carrer girem a la dreta pel carrer de l’Orient i es va seguint fins a sortir de Bellcaire per la carretera en direcció a Albons.

233,30 km (8 m) S’arriba a Albons per la carretera de Bellcaire. De seguida s’arriba a la plaça i es gira a la dreta en direcció a l’Escala. S’agafa el primer carrer a l’esquerra, sempre en direcció a l’Escala, i al final del carrer es va a la dreta. Se segueix per la carretera fins a l’Escala. A partir d’aquí ja no tornarem a trobar la senyalització amb plaques de color granatós de la xarxa cicloturista del Baix Empordà.

235,20 km (2m) Abans d’arribar a l’Escala es troba una rotonda. Abans d’entrar a la rotonda s’agafa el carrer de la dreta, el Camí Ramader, es passa per sota de la carretera i se segueix pel carrer del Camí Ramader fins al carrer del Mas d’en Llop, on es gira a l’esquerra. S’arriba a la carretera i es gira a l’esquerra pel carrer Closa d’en Llop. En arribar a una placeta se segueix a mà dreta pel carrer Miquel Àngel fins al capdamunt, i allà pel carrer Escorxador a mà esquerra fins a arribar al carrer Lluís Companys, que puja a la dreta en direcció a l’Escala. Abans d’arribar al pàrquing, després d’una corba a l’esquerra, a mà esquerra hi ha l’entrada al passeig de vianants i bicicletes que passa per les ruïnes d’Empúries; està senyalitzat amb una banderola verda. Cal prendre aquest passeig, que porta fins a Sant Martí d’Empúries.

240,80 km (8 m) Sant Martí d’Empúries. Sense deixar la pista ciclable, després del mur entre el mar i l’església, es gira a l’esquerra per empalmar novament amb la pista una mica més avall, ara novament discorrent paral•lela al mar. Es continua per aquest camí entre cases fins a arribar a la platja.

241,60 km (0 m) Arribada a la platja. Es continua per la pista de terra de l’esquerra que va paral•lela al rec. S’arriba a la carretera i es continua per la carretera a la dreta. Es continuasempre per la carretera; en un punt hi ha un carril bici paral•lel a la carretera.

245,10 km (1 m) Un cop passat el càmping Las Dunas, el carril bici tomba a mà dreta i segueix un sender de terra a vegades força estret. Travessa la primera carretera que porta a la platja i passa al costat d’un càmping. Acaba a una carretera asfaltada, on cal girar a la dreta i tot seguit a l’esquerra. El camí seguirà entre els aiguamolls, alguns càmpings i la platja, travessant diverses vegades la carretera que hi porta. Al final de la pista s’arriba a una carretera ampla que cal prendre a l’esquerra. A la primera rotonda cal prendre el carrer de l’esquerra, que ens porta al centre de Sant Pere Pescador.

250,60 km (3 m) Sant Pere Pescador. Un cop creuat el pont sobre el riu Fluvià, cal prendre el carrer de la dreta (camí del Joncar) fins a arribar a una rotonda d’on surt el carrer Provença. Se segueix per aquest carrer fins a la primera rotonda, on surt la carretera que porta cap al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, Roses i Castelló d’Empúries.

253,80 km (1 m) Es troba un trencall a la dreta, al càmping Cal Mata. La pista asfaltada arriba al cap de 500 m a un aparcament d’on surten dos itineraris de natura cap al Cortalet. Cal seguir aquest camí fins al centre d’interpretació.

256,90 km (3 m) El Cortalet (Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà). Des de darrere del centre d’informació del parc natural es passa una porta i se segueix recte cap a l’estany Europa. A la dreta hi ha la possibilitat de visitar un observatori de l’estany del Cortalet. El camí segueix recte vora la tanca de la reserva natural. Un quilòmetre i mig més tard es trenca a mà esquerra per una pista de bicicletes que s’inicia paral•lela a la pista. Es passen dues columnes per sortir de la finca, a la qual es torna a entrar 150 m més endavant després de girar a la dreta i passar entre dues columnes.

259,80 km (3 m) El camí cap a l’estany Europa i l’observatori de les Miloques segueix cap a l’esquerra, però l’itinerari va a la dreta cap a l’observatori dels Capons. 550 m més tard gira a l’esquerra i el sender passa a ser una pista ampla que continua vorejant l’estany entre la llacuna i una planta de tractament d’aigua. S’ha de tombar a la dreta passant per davant l’entrada de la depuradora i enfilar el pont que travessa el riu Muga. El pont porta a una zona d’esbarjo i, a mà dreta, a una pista que segueix el riu Muga. Cal prendre aquesta pista cap a la dreta, a contracorrent del riu. Se segueix sempre pel Camí de la Muga.

261, 00 km (6 m) Després de passar el pont per sota de la carretera, el camí es torna de terra; en aquest punt cal agafar la rampa que puja a mà dreta i que ens porta novament al carril bici. Es va seguint recte pel carril bici; Castelló d’Empúries va quedant a la dreta.

264,60 km (9 m) S’acaba el carril bici coincidint amb el pont. L’itinerari segueix agafant el carrer de la dreta, que és el carrer del Pont. Es tomba a la primera cantonada a mà esquerra per seguir pel carrer Figueres. Es tomba a la primera cantonada a la dreta i es continua pel carrer Cadaqués. Es gira a la primera cantonada a l’esquerra per seguir pel carrer Panissarts, que esdevé carrer Sant Llàtzer pocs metres més endavant. Es continua pel carrer Sant Llàtzer fins a arribar a la rotonda. A l’altra banda de la rotonda, pel cantó esquerre, surt una pista de terra entre joncs. Cal agafar aquesta pista de terra sempre recte.

268,20 km (14 m) S’arriba a Vilanova de la Muga per un trencall on hi ha indicat l’Eix cicloturístic Figueres – Roses; està senyalitzat amb una banderola verda. Es continua agafant aquest eix en direcció a Figueres, baixant a mà esquerra. Així que s’ha passat el riu, surt una pista asfaltada a mà dreta: cal seguir per aquí. Se segueix sempre per aquesta carretereta.

273,10 km (17 m) S’arriba a Vilatenim. A la bifurcació cal seguir per la dreta. S’arriba al carrer Nou de Vilatenim i es va a la dreta. Quan s’arriba al trencall de Vilabertran es continua per l’esquerra, en direcció a Figueres.

274,10 km (18 m). S’arriba a Figueres. Se segueix la senyalització de l’Eix i es va a mà dreta pel carrer Vilatenim, passant per darrere d’un garatge de recanvis. Es passa per davant del Centre Cívic i deixem el trencall de França - Portbou a la dreta. Es creua la via del tren i es gira a l’esquerra, seguint la via del tren. S’arriba a un aparcament, es gira a la dreta pel carrer Sant Joan Baptista i es gira a la segona cantonada a l’esquerra seguint pel carrer Colom. S’arriba al carrer Vilallonga, es gira a l’esquerra i tot seguit a mà dreta. S’arriba a l’estació de tren (275,80 km). Fi del recorregut.