Sant Pau de Segúries - OlotSant Pau de Segúries - Olot

Senyalització
Pirineus
Descarrega el mòdul GPS

0 km (860 m) Des de la plaça de la Generalitat de Sant Pau de Segúries, cal prendre l’avinguda del Mariner en direcció SE. Es passa pel costat del càmping Els Roures i per l’antiga rectoria de Sant Pau, actualment casa de colònies, creuant la carretera de Capsacosta al costat del cementiri. Es pren el sender temàtic i interpretatiu que segueix l’antiga Via Romana que unia el que ara són la Garrotxa i el Ripollès. L’empedrat de la Via Romana, utilitzat per poder avançar amb els carros, s’ha pogut aprofitar en bona part del camí i marca el que havia estat l’itinerari principal. De tant en tant en surten variants que eren les antigues dreceres que els caminants van formar i que ara encara es conserven. Suggerim seguir sempre el camí marcat com a principal, tot i que les variants també estan marcades. Es passa la collada (2,32 km, 972 m) i es baixa.

4,40 Km (742 m). 0 h 52 min. Es creua la carretera seguint la Via Romana. Un quilòmetre i mig més tard es passa un "pastor" (filat elèctric per tancar els animals) i es continua per la Via Romana, ara barrejada amb tot tipus de camins.

6,90 Km (459 m). 1 h 20 min. S’arriba a Can Climent; cal prendre primer a l’esquerra i a la dreta avall per un camí que es converteix en un corriolet i passa la riera.

7,50 Km (435 m). 1 h 30 min. S’arriba a una pista asfaltada; cal girar a la dreta. Als 8 min es creua un rierol per sobre les pedres.

8,20 Km (412 m). 1 h 38 min. S’acaba la Via Romana i s’entra a l’antiga carretera al Ripollès, que cal prendre cap a l’esquerra fins a la carretera dels túnels de Capsacosta actual. Cal tenir precaució en creuar-la, i tot seguit se segueix recte per la pista asfaltada cap a Sant Martí del Clot.

8,70 Km (424 m). 1 h 48 min. A mitja pujada cal prendre la pista no asfaltada a la dreta que creua una riera i als 250 m es bifurca cap a la dreta.

9,50 Km (428 m). 2 h 04 min. En una corba a mà esquerra cal prendre el camí que surt a la dreta, i als cent metres, cal anar a l’esquerra.

10,40 km (381 m). 2 h 19 min. S’ha de prendre el trencall a l’esquerra.

10,70 km (377 m). 2 h 20 min. Atenció en aquest punt! Cal deixar la pista abans d’un pal d’electricitat per un camí poc marcat a mà esquerra. A la primera pista cimentada, cal anar a la dreta i dos-cents metres més tard girar a l’esquerra pel camí.

11,20 km (373 m). 2 h 30 min. Després d’una forta pujada, cal prendre el sender a la dreta.

12,20 km (370 m). 2 h 42 min. De nou es pren una pista asfaltada que s’agafa cap avall.

13,30 km (366 m). 2 h 55 min. Tornem a trobar-nos amb la carretera a l’alçada dels laboratoris farmacèutics. Cal seguir paral•lel a la carretera per l’esquerra, sense creuar-la. Es passa per davant d’una botiga de queviures oberta cada dia de la setmana. Davant de l’Hostal Nou de Bianya, es creua la carretera. S’ha de passar davant de la font de la plaça i seguir recte per un carrer que tot seguit es converteix en pista asfaltada, deixant a la dreta el trencall cap a l’ermita romànica de Santa Margarida de Bianya, digna de ser visitada. Es segueix recte fins al mas Colomer.

14,10 km (389 m). 3 h 05 min. Cal fer atenció: un cop passat el mas Colomer es deixa la pista i se segueix cap a mà esquerra, obrint un "pastor" o "vailet" que permet entrar en un corriol difícil de distingir per darrere del mas. Més tard s’entra en un bosc de roures i avellaners.

15,20 km (455 m). 3 h 18 min. El sender porta a una pista a mà esquerra i dos minuts més tard cal prendre el corriol a l’esquerra cap a Castell del Coll. Uns minuts més tard, es deixa la pista de l’esquerra que baixa i se segueix tot recte fins a creuar un pastor. El camí es converteix en un corriol poc marcat i de relleu més difícil.

16,44 km (549 m). 3 h 33 min. Al capdamunt del corriol cal traspassar una tanca i entrar a un camp que es rodeja per l’esquerra. Al darrere queda una preciosa vista del Pirineu i a la dreta del Castell del Coll. Comença la baixada i tot seguit es va cap a l’esquerra en una corba tancada deixant la pista principal. Als vint metres s’agafa un senderol que baixa pronunciadament a la dreta.

16,90 km (486 m). 3 h 43 min. Vista a la vall de Riudaura, que s’urbanitzarà properament, i al massís del Puigsacalm. Es passa per darrere d’un mas i dos minuts més tard es travessa la carretera a Santigosa; se segueix cap a l’esquerra. Deu metres més tard cal anar a la dreta per un camí tancat amb una cadena. Cal baixar deu metres més i trencar a l’esquerra per un senderol que porta a un camí. A l’esquerra hi ha el Turó de les Coromines. Es pren aquest camí cap a la dreta rodejant un camp per l’esquerra.

17,40 km (433 m). 3 h 53 min. Es deixa el caminet per girar a la dreta entre dos camps, per un corriol poc trepitjat en direcció sud fins a una pista que caldrà seguir a l’esquerra. Es travessa el riu i després d’una breu pujada se segueix a l’esquerra.

18,10 km (421 m). 4 h 02 min. S’arriba a Olot. Cal prendre el carrer Estadi a la dreta, pel costat del camp de futbol. En acabar el carrer, cal tombar a l’esquerra en direcció a una gasolinera i una rotonda. Girem a la dreta abans de la rotonda i prenem la carretera a Sant Joan de les Abadesses, amb naus industrials als costats. El carrer es transforma en l’avinguda dels Reis Catòlics. Dos carrers després del pont de la Ceràmica, cal prendre a l’esquerra el carrer del Pare Manuel Roca, el qual arriba a la plaça de Josep Clarà, porta d’entrada del centre d’Olot i punt de sortida de l’itinerari de l’endemà. Des d’allà, seguint pel carrer de Mulleres, es pot girar a l’esquerra cap al carrer de l’Hospici ,on hi ha l’oficina de turisme. També es pot seguir recte pel carrer del Bisbe Lorenzana fins a l’estació d’autobusos (km 19,70, 4 h 53 min).