Ruta de les ermites

Santa Susanna, Tordera
Costa Barcelona
Punts d'interès
Ermita de Sant Isidre, Can Pep Bufi, ermita de Sant Pere del Riu, Turó de la Guàrdia, ermita de la Mare de Déu de Gràcia, font del Boter, Can Rosich.

Aquesta proposta del Centre BTT Santa Susanna-Montnegre uneix l'interès esportiu, ja que es tracta d'una ruta difícil amb grans pujades i baixades, amb el paisatgístic, atès que discorre per paratges adjacents a l'Espai Natural Protegit Serres de Montnegre - Corredor.

Arrenca a la plaça Llillota, al nord de l'autopista C-32 i al costat de l'ermita de Sant Isidre, un petit temple d'estructura moderna. En aquest punt, la ruta agafa el camí de Sant Pere del Riu prenent una bifurcació a la dreta que condueix, després d'una bona pujada, a la masia abandonada de Can Pep Bufi. Sant Pere del Riu és una bonica església romànica amb campanar. A partir d'aquí, la ruta creua l'autopista i es dirigeix al turó de la Guàrdia i l'ermita de la Mare de Déu de Gràcia, des d'on es tenen bones vistes sobre Santa Susanna. Seguidament, el recorregut arriba al parc de la font del Boter, passa per la masia-restaurant de Can Rosich i torna a la plaça Llillota.