Ripoll - OlotRipoll - Olot

Senyalització
Pirineus
Descarrega el mòdul GPS

Se surt de l’estació de ferrocarril de Renfe de Ripoll. S’agafa el c/ Progrés a mà esquerra, en direcció a Sant Joan de les Abadesses. Al final del c/ Progrés se segueix recte per anar a buscar la carretera de Sant Joan.

1,00 km (690 m) A la rotonda comença la Ruta del Ferro, al cantó esquerre de la carretera, es veurà senyalitzada amb una banderola verda. Se segueix per la Ruta del Ferro fins a Sant Joan de les Abadesses.

10, 00 km (800 m) S’arriba a l’antiga estació de tren de Sant Joan de les Abadesses. Es deixa la Ruta del Ferro per baixar al poble. Sortint de l’estació, es baixa pel c/ Oganes fins a arribar a la carretera, es gira a l’esquerra i es travessa el pont. Al final del pont se segueix recte per l’avinguda del Comte Guifré deixant la carretera a mà esquerra. Es continua recte pel pg. del Comte Guifré; al final del passeig ja es veu el monestir. S’arriba a la plaça Torres i Bages i es gira a mà esquerra per anar a buscar el pàrquing. Es travessa tot el pàrquing i, al final, es gira a mà esquerra per agafar el c/ del Mestre Serrat fins a arribar a la carretera. S’agafa la carretera a mà dreta i es puja fins a arribar al trencall que per la dreta porta a la carretera de Sentigosa - Olot. S’agafa aquesta carretera i no es deixa fins a arribar a Olot.

17,70 km (1.050 m) Collada de Sentigosa.

32,20 km (439 m) Al capdavall de la carretera de Sentigosa i Vallfogona cal fixar-se per sortir pel trencall de la carretera C-260 b per entrar directament a Olot. Seguint aquest trencall es passa per sota de la carretera que se seguia i s’entra per la carretera de Sant Joan de les Abadesses, al costat d’una gasolinera i per un carrer envoltat de naus industrials. Aquest carrer es converteix en l’avinguda dels Reis Catòlics fins a arribar a la plaça de Josep Clarà, porta d’entrada del centre d’Olot i punt de sortida de l’itinerari del dia següent.

Des d’allà, seguint el carrer de Mulleres, es pot girar a l’esquerra cap al carrer de l’Hospici, on hi té seu l’oficina de turisme, o seguir recte pel carrer del Bisbe Lorenzana fins a l’estació d’autobusos (34,00 km, 436 m).