Platja d’Aro - PalsPlatja d’Aro - Pals

Senyalització
Costa Brava
Descarrega el mòdul GPS

147 km (5 m) A la fi del passeig Marítim es girarà a l’esquerra per seguir pel carrer de Cavall Bernat. Al final del carrer es gira a la dreta per pujar per l’avinguda Cavall Bernat, que porta fins a la sortida de Platja d’Aro. Se surt de Platja d’Aro seguint sempre recte per agafar la carretera cap a Sant Antoni de Calonge.

149,50 km (23 m) En arribar al càmping Treumal, just abans de la gasolinera, cal deixar la carretera i avançar tot recte per davant la porta d’entrada per acabar entrant a la urbanització Torre Valentina. S’agafa el carrer de l’esquerra. Es va a buscar el passeig Marítim agafant el carrer a la dreta. Es continua sempre pel passeig Marítim passant per Sant Antoni de Calonge (151,10 km) fins a arribar a Palamós. Si es desitja, es pot evitar el passeig Marítim passant pel carrer paral•lel, que és el carrer Sant Antoni.

153,20 km (4 m) S’arriba a Palamós pel passeig Marítim. En arribar a l’oficina de turisme, que es troba al final del passeig Marítim, se surt del passeig per darrere l’oficina i s’entra a l’avinguda Onze de setembre. Se segueix per l’avinguda en direcció al mar fins a trobar, a pocs metres, l’aparcament del port; es baixa com si es volgués entrar a l’aparcament i es continua pel port anant a l’esquerra. A la dreta va quedant l’antiga llotja, actualment el Museu de la Pesca, es passa la rotonda i se segueix pel carrer que va resseguint tot el port. Es passa pel costat dels clubs nàutics i del port esportiu. Passat el port, comença la pujada de la carretera de la Fosca. Es fa la pujada fins a arribar a una rotonda.

En aquest punt es deixa la ruta de Palafrugell a l’esquerra i es continua recte en direcció a la platja de la Fosca baixant pel carrer de la Fosca.

156,80 km ( 0 m) S’arriba a la platja Fosca. A l’inici del passeig hi ha un aparcament de bicicletes, que es pot aprofitar per deixar-hi la nostra i passejar per la platja. La ruta segueix a l’esquerra pel carrer Camí Vell de la Fosca, que puja cap amunt i, passats dos carrers, arribem a un carrer travesser en el qual cal prendre una decisió, ja que a partir d’aquest moment es poden triar dues alternatives per arribar fins a la platja del Castell:

a) La primera alternativa és per a bicicletes preparades, perquè passa per camins poc condicionats i, si ha plogut, de ferm inestable. Cal seguir a la dreta cap a la cala s’Alguer. Al final de la urbanització Fosca Mar s’ha de girar a la dreta pel camí Cap de Planes recte amunt. Al final hi ha un camí de terra cap a l’esquerra que continua pujant. Es pren el primer trencall a la dreta i es continua cap a la platja del Castell. Al final del senderol es traspassa un pontet i es tomba a mà dreta deixant la pista cap a Palafrugell. Als 300 m ens trobem una carretera d’asfalt que cal prendre a la dreta fins a la platja del Castell.

b) La segona alternativa passa per ferms més regulars i asfaltats, però fa més volta. Al carrer travesser cal anar a l’esquerra fins a tornar al carrer de la Fosca.

En arribar a la rotonda que abans s’havia deixat, es pren el carrer de la dreta. Es passaran dues rotondes en què cal seguir sempre recte. Es passa per davant d’una piscina olímpica d’un càmping a la dreta, que és el senyal per preparar-se per girar al cap d’un centenar de metres cap a la dreta per un carreró estret.

159,00 km (14 m) Sant Joan de Palamós. Pel carrer Rutlla Alta s’arriba a un polígon industrial i una gasolinera. Es passa per darrere d’aquesta i cal prendre la pista cap a Palafrugell pel Paratge Torre Mirona. Es tracta del camí ral que passa entre oliveres fins que arriba a una pista asfaltada que s’agafa cap a la dreta passant per sobre de la riera de l’Albi.

Es deixa la carretera que porta cap a Palafrugell per més tard i es continua tot recte cap a la platja del Castell.

162,90 km (2 m) Platja del Castell. Es torna pel mateix camí fins a retrobar la carretera que porta cap a Palafrugell que, ara sí, s’agafa cap a la dreta (km 164,70).

165,80 km (27 m). Després de creuar dues rieres per passallissos s’agafa la carretera de la dreta, 500 m més tard es deixa la pista cap a Mont-ras i es continua, de nou, cap a la dreta seguint la senyalització.

166’80 km (31 m) Es gira a la dreta i, a 330 m, s’agafa la pista a mà esquerra en direcció a Palafrugell. A 860 m es deixa un camí a l’esquerra i se segueix una pista de terra que gira a la dreta.

A 920 m es troba un senyal i se segueix a mà esquerra en direcció a Palafrugell. Després d’1,2 km s’arriba a un mas, on cal agafar el camí de l’esquerra.

168,50 km (40 m) S’arriba a Ermedàs. S’acaba el camí de terra i comença un carrer asfaltat. Se segueix per l’asfalt a mà esquerra en direcció a Palafrugell.

170,20 km (41 m) S’arriba a la carretera vella de Calella, on es troba un senyal. A l’esquerra es va cap a Pals i Begur; cal seguir a la dreta en direcció a Calella - Llafranc .Atenció als vehicles!

172,50 km (36 m) S’arriba a Calella de Palafrugell. Es continua recte baixant la carretera, que arriba fins al mar.

173,30 km (12 m) Es continua pel pg. de la Torre, s’arriba a una rotonda i es gira a la dreta en direcció al Far de Sant Sebastià - Tamariu - Llafranc. Es baixa tot el c/ Lluís Marquès Carbó i després el de Pere Pasquet; s’arriba a la platja de Llafranc. Un cop visitat Llafranc, cal prendre un carreró prohibit als cotxes que es troba al final del carrer Pere Paret. El carrer Roger de Llúria, un cop passada la plaça Jaume I, porta a la carretera GEV-6591 cap a Tamariu i el Far de Sant Sebastià. Cal prendre aquesta carretera.

175,70 km (48 m) Tres quilòmetres abans de Sant Sebastià, després d’una pujada que acaba en una corba cap a la dreta, cal agafar una pista de terra a l’alçada del Club de Tennis

Llafranc que surt cap a l’esquerra. Es tracta d’un sender local (marcat en verd i blanc) que porta fins a Palafrugell.

De les dues pistes cal prendre la de la dreta i, al primer encreuament de tres camins, també la de la dreta. Després se segueix la pista fins a arribar als afores de Palafrugell. Al primer carrer cal anar cap a l’esquerra fins a trobar l’avinguda Garcia Lorca, que més endavant passa a ser l’avinguda Pompeu Fabra.

Per a aquells que estiguin en forma poden pujar fins al Far de Sant Sebastià, des d’on hi ha una vista molt bonica, i tornar per la carretera fins a Palafrugell. Entrant per la mateixa carretera es trobaran amb l’avinguda Garcia Lorca quan aquesta canvia de nom pel de Pompeu Fabra.

178,50 km (61 m) A la rotonda de la plaça de la Pau es deixa la direcció de Begur (tot recte) i es gira a l’esquerra pel carrer Josep Bonay. Al final de la pujada, a mà dreta, surt una pista de terra en direcció a Pals: s’agafa aquesta pista.

179,60 km (50 m) Es troba una bifurcació: se segueix pel camí de la dreta. A pocs metres s’arriba a una carretera petita i al veïnat de les Rajoleries del nucli d’Esclanyà. Se segueix per la carretera a mà esquerra. A 100 m es gira a mà esquerra pel c/ de Can Mayola, que esdevé una pista de terra coneguda com el Camí de Can Vidalet; se segueix recte.

181,00 km (41 m) S’arriba a la carretera que, atenció, s’ha de travessar. S’entra al polígon industrial pel carrer que queda més a l’esquerra. Al final del carrer comença un camí de terra que cal agafar. Se segueix sempre per aquest camí, que s’endinsa per un bosc de pins.

182,70 km (24 m) S’arriba a una bifurcació: se segueix pel camí de l’esquerra, en direcció a Pals.

183,30 km (23 m) S’arriba a un trencall des d’on es veu el Montgrí. El camí de la dreta porta a Begur i Regencós. Cal agafar el camí de l’esquerra en direcció a Pals. A 200 m es troba un trencall que s’ha d’agafar a mà dreta.

184,30 km (17 m) S’arriba a la carretera i se segueix per la mateixa a mà dreta. De seguida s’ha de travessar per agafar un camí a mà esquerra que passa pel costat d’una depuradora. Es té una bonica vista de Pals amb el Montgrí darrere.

185,50 km (11 m) S’arriba a una bifurcació senyalitzada: a mà esquerra es va a Torrent i a mà dreta a Pals; s’agafa a mà dreta i es continua sempre recte fins a arribar a Pals.

186,20 km (33 m) S’arriba a Pals i es creua la població pel carrer de la Creu fins a la plaça de la Vila, on es troba l’oficina de turisme. Val la pena visitar el centre històric, anomenat el Pedró.