Pi de les Tres Branques

Espinalbet
Pirineus
Punts d'interès
Pi de les Tres Branques, Pla de Torneula, Coforb.

Sortim del càmping Font Freda, situat al nucli d'Espinalbet, a través de l'antic camí que portava als Rasos de Peguera. Connectem amb la pista principal de Campllong, que ens porta a passar pel costat del pi de les Tres Branques. Aquest arbre de 25 metres, mort l'any 1913, és un símbol de la unitat dels Països Catalans.

Seguim pel pla de Campllong i de Terçà, tot gaudint d'una panoràmica incomparable de les serres de Busa i del Port del Comte. Per un fort baixador arribem a la carretera que va de Berga a Sant Llorenç de Morunys i passem per damunt del túnel anomenat la Mina. Per la pista asfaltada que condueix a Capolat, arribem al pla de Torneula, una autèntica balconada sobre el Berguedà amb magnífiques vistes del Montseny i Montserrat.

Continuem per la mateixa via fins arribar a Coforb, un nucli rural disseminat que conserva un gran encant. Agafem una pista que surt de la carretera en direcció a la casa del Portet. Travessem la serra de Queralt i iniciem el pronunciat descens fins al càmping Font Freda.