Pel peu de les Gavarres

Bisbal d'Empordà, la, Sant Pol, Fonteta
Costa Brava
Punts d'interès
La Bisbal d'Empordà, església romànica de Sant Pol, Espai Natural Protegit de les Gavarres

Aquesta ruta circular té el punt de partida al punt d'informació del Centre BTT del Baix Empordà, situat a les piscines municipals de la Bisbal d'Empordà. Des d'allà, prenem direcció est per una pista entre conreus que ens condueix fins a la població de Fonteta, que pertany al municipi veí de Forallac.

Fins aquí el recorregut és més aviat planer, però a continuació ens enfrontem a les rampes més fortes de tot l'itinerari, de camí cap al collet de la Creu dels Frares. Canviem el paisatge agrícola pels boscos, a mesura que ens endinsem als primers contraforts del massís de les Gavarres.

Un cop passat el coll, el camí davalla, sempre entre boscos. Trobem el torrent de la Marqueta i el seguim a mà dreta, fins a creuar-nos una pista on enllacem amb el GR 92 cap a l'esquerra. De nou entre conreus, arribem aviat al veïnat de Sant Pol, on destaca l'església romànica del segle XI.

L'últim tram del recorregut ens condueix a travessar la carretera GI-660, que seguirem en paral·lel per l'esquerra a través d'una pista en lleuger descens fins als afores de la Bisbal d'Empordà. Abans d'entrar-hi, ens desviem a l'esquerra per anar a buscar la riba dreta del riu Daró.