Pals - Torroella de MontgríPals - Torroella de Montgrí

Senyalització
Costa Brava
Descarrega el mòdul GPS

187,10 km (6 m) Pals. Des del final de l’etapa anterior es continua pel c/ Hospital. Es troba un senyal, se segueix cap a l’esquerra en direcció a Sant Feliu de Boada. Es continua per aquesta carretera , que coincideix amb el GR 92. Es troba un trencall a mà dreta, on comença una pista de terra. El GR continua per aquí, però cal seguir recte per la carretera asfaltada en direcció a Sant Feliu de Boada.

189,10 km (22 m) Carretera petita. Es troba un senyal i se segueix cap a la dreta en direcció a Sant Julià de Boada - Torroella.

189,50 km (22 m) S’arriba a la carretera que porta a Torroella i Peratallada. Es creua i s’entra al petit nucli de Sant Julià de Boada, on es troba l’església preromànica de Sant Julià. Se segueix recte pel camí i, a pocs metres, es troba un senyal que indica Fontclara – Torroella; se segueix recte en aquesta direcció i no es deixa aquest camí fins a arribar a Fontclara.

190,60 km (12 m) S’arriba a Fontclara. Es troba una pista asfaltada on acaba el camí que es portava. S’agafa la pista a mà esquerra, en direcció a Palau-sator i Peratallada.

191,70 km (18 m) S’arriba a Palau-sator i se segueix agafant el carrer a mà esquerra, en direcció a Peratallada - la Bisbal. Se segueix pel c/ Extramurs fins al Pla de la Mota i la pl. de la Font. S’arriba davant de l’església i s’agafa el camí de la dreta; se surt de la població. La carretera fa una corba a l’esquerra; a mà dreta, travessant una petita riera, hi ha una bifurcació de camins:, s’agafa el camí de l’esquerra, seguint també el senyal de GR. Se segueix sempre per aquest camí fins a arribar a la carretera.

193,70 km (30 m) S’arriba a la carretera i es travessa; s’arriba a Peratallada. S’entra a Peratallada seguint recte fins a trobar la riera, es travessa la riera pel primer pas i s’entra a la vila vella per la pl. de les Voltes. Es travessa la plaça i es puja pel carrer del cantó esquerre, es passa per sota una arcada i s’arriba a la pl. del Castell. Se segueix pel c/ del Forn. Al final del carrer es gira a la dreta pel c/ d’en Vas, es passa per sota d’una arcada, es gira a la primera cantonada a l’esquerra, es passa un pontet i s’arriba a l’aparcament. Al final de l’aparcament, a mà esquerra, surt la pista de terra en direcció a Canapost - la Bisbal, que s’ha d’agafar.

195,60 km (47 m) La pista segueix a l’esquerra. A 200 m s’acaba la pista de terra i s’arriba a Canapost. Se segueix pel carrer de l’esquerra. Al final del carrer a mà esquerra queda l’església; el camí segueix a la dreta. Al final del carrer es gira a l’esquerra i se segueix per la pista asfaltada; se surt de la població.

198,20 km (45 m) S’arriba a Vulpellac, es continua girant a l’esquerra pel c/ de Santa Basilisa, es troba una rotonda i se segueix pel carrer de l’esquerra, que continua sent Santa Basilisa. Se segueix recte, ara pel c/ de la Unió, i s’arriba a l’Ajuntament. Se segueix recte i es travessa la carretera principal pel semàfor. Se segueix per la pista que ve recte, en direcció a Fonteta. Als 250 m cal girar a la dreta i es continua sempre recte fins a la Bisbal.

201,00 km (33 m) La Bisbal d’Empordà. El primer carrer asfaltat cal prendre’l a l’esquerra. En arribar al carrer Covent es va a la dreta i, immediatament, a l’esquerra pel carrer de Martí Barrera fins al final, on es gira a la dreta i, de nou, a la dreta per l’avinguda President Companys. Després de girar a l’esquerra hi ha un carrer peatonal (carrer Cal Pedró) que se separa cap a l’esquerra. Es pren fins a la nova carretera que creua el riu Daró. S’agafa la carretera i es creua el riu.

201,70 km (36 m) 300 m més tard d’haver travessat el pont cal prendre a mà esquerra la pista de terra que arriba fins al riu sense creuar-lo. Se segueix per aquesta pista sempre a la dreta del riu.

203,20 km (36 m) Ja es veu Cruïlles, i la pista que hi porta és evident. Cal girar a l’esquerra a la primera bifurcació i a la dreta a la segona, ja asfaltada, tot deixant el camí cap a Sant Sadurní de l’Heura a l’esquerra.

204,30 km (70 m) Cruïlles. S’arriba a la carretera. Cal girar a l’esquerra i tot seguit a la dreta cap amunt al poble (parada d’autobús). Es rodeja Cruïlles pel carrer del Raval i se segueix cap a Monells per la carretera que, després de pujar durant uns vuit-cents metres, torna a baixar.

206,80 km (53 m) Monells. En arribar a la carretera cap a Sant Sadurní de l’Heura (amb un senyal de STOP i una parada d’autobús), s’entra a Monells pel carrer Vilanova. Monells és un poble de circulació restringida; cal parar atenció amb la bicicleta. Al final del carrer Vilanova es gira a la dreta, es creua la riera i s’arriba de nou a la carretera, que es pren a l’esquerra. Cinquanta metres més tard, s’agafa la carretera que porta cap a Corçà.

208,80 km (44 m) Corçà. S’entra per l’avinguda Santa Cristina, que creua la carretera de Girona a la Bisbal, molt transitada. Se segueix en direcció a Casavells pel carrer Major fins a sortir de Corçà, on cal prendre la carretera a mà dreta en direcció a Casavells. Cal seguir aquesta pista asfaltada fins a arribar a la carretera que uneix la Bisbal i l’Escala. Cal fer atenció en entrar a aquesta carretera a mà dreta i, especialment, en creuar immediatament cap a l’esquerra per continuar en direcció a Casavells.

210,70 km (30 m) S’arriba a un trencall; es deixa una pista de terra a la dreta que va a la Bisbal i se segueix per la pista asfaltada de l’esquerra, en direcció a Casavells. S’arriba a un trencall: la pista asfaltada segueix a l’esquerra en direcció a Casavells; a la dreta surt la pista de terra en direcció a Torroella. Se segueix per l’esquerra cap a Casavells.

212,40 km (41 m) S’arriba al poble pel carrer Sant Josep, que queda a l’esquerra. Es gira a la primera cantonada a la dreta i se segueix pel carrer Santa Llúcia. Es gira el primer carrer a l’esquerra i es continua pel carrer de l’Església. Es gira a la primera cantonada a la dreta i se segueix pel carrer Sant Isidre per sortir de Casavells seguint la petita carretera asfaltada.

213,50 km (20 m) Es passa pel costat de Matajudaica; es continua per la carretera. Als 400 m hi ha un trencall a l’esquerra; es continua en direcció a Fonolleres - Torroella.

213,90 km (22 m) S’arriba a una pista asfaltada. A l’esquerra es va a Fonolleres; se segueix per la dreta en direcció a Torroella paral•lel al riu Daró.

217 km (14 m) S’arriba a un trencall, es continua cap a la dreta en direcció a Serra de Daró; a l’esquerra s’aniria a Ultramort - Sant Iscle. No es creua el riu; se segueix per la pista de terra que va pel costat del riu.

Es creua la carretera i es continua per la pista seguint el curs del riu.

218,80 km (8 m) S’arriba a un trencall; s’agafa la pista que baixa a la dreta i creua el riu en direcció a Torroella. Se segueix per la pista fins a arribar a una carretera. Se segueix per la carretera a mà esquerra fins a arribar a Gualta. 221,20 km (16 m) S’arriba a Gualta pel carrer de les Oliveres. Al final del carrer, a la creu, s’agafa el carrer de l’esquerra en direcció a Torroella. Es va baixant per aquest carrer, que va girant a la dreta, i se surt de Gualta per una pista asfaltada. En trobar el riu Daró se segueix a l’esquerra (recte s’aniria a la platja Fonolleres), en direcció a Torroella. A pocs metres es troba un pont a mà dreta que cal creuar i s’arriba a la carretera de Girona - Torroella.

222,50 km (8 m) Cal creuar la carretera i seguir per la pista de terra que segueix el curs del riu Daró. En pocs metres el Daró es troba amb el riu Ter.

223,90 km (6 m) S’arriba a la carretera, que s’agafa girant a l’esquerra (creuant la carretera recte surt el camí que arriba fins a la Gola del Ter), es passa el pont i se segueix recte per la carretera fins a arribar a Torroella de Montgrí.