Les Gavarres

Erols, Llambilles, Quart, Sant Mateu de Montnegre
Costa Brava
Punts d'interès
Esglésies de Santa Margarida de Quart i de Sant Mateu de Montnegre, Via Verda de Girona a Sant Feliu de Guíxols, Museu de la Terrissa.

Aquest circuit s'inicia al punt d'acolliment del Centre BTT del Gironès, situat a la zona esportiva de Quart. Abandonem la població en direcció a Erols, per creuar el riu Corb i començar a guanyar altura cap a la muntanya d'en Bosc. El camí del Corb ens conduirà fins un paratge conegut com les Quatre Carreteres.

Després de la cruïlla, l'ascensió s'allarga fins a la Colònia Vinyoles i l'església de Sant Mateu de Montnegre, del segle XVIII, on apareix un tram de baixada. Convé reservar energies per a la segona pujada, que arrenca al curs del riu Bugantó i es prolonga fins al puig d'en Carreres.

Sempre per dins del típic bosc mixt de les Gavarres, davallem fins a l'àrea recreativa de Sant Cristòfol del Bosc. La ruta desemboca de seguida a la plana, on ens rep la població de Llambilles. L'últim tram fins a Quart es fa pel còmode traçat de la Via Verda de Girona.