La muntanya de Can Mont

Calonge, Riufred, Sant Nazari
Costa Brava
Punts d'interès
Calonge, Espai Natural Protegit de les Gavarres.

Aquest itinerari parteix des del punt d'informació del Centre BTT del Baix Empordà, situat a l'oficina de turisme del carrer Major de Calonge. Sortim de la població pel nord, resseguim el carrer Bitller i girem a l'esquerra per travessar el riu Rifred, a l'alçada de la plaça de Sant Nazari.

El primer tram de terreny no asfaltat és entre conreus, però de seguida arribem als boscos i ens endinsem a l'Espai Natural Protegit de les Gavarres. Els primers quatre quilòmetres llargs de la ruta són en franca pujada, fins arribar al mas Mont, ja en plena muntanya de Can Mont.

Des d'allà, tot farà baixada i podrem gaudir del paisatge boscós mentre davallem suaument fins al punt de partida. Per fer-ho, anirem a buscar una pista que ens durà fins a la vall dels Molins. Resseguirem la riba dreta de la riera dels Molins en paral·lel a la carretera GIV-6612 fins a Calonge.