La Gavarra marítima

Castell d'Aro, Penedes, Bell-lloc, Romanyà de la Selva, Santa Cristina d'Aro
Costa Brava
Punts d'interès
Castell d'Aro, menhir de la Pedra de les Goges, Espai Natural Protegit de les Gavarres, església de Sant Martí de Romanyà, font Picant.

Aquesta llarga ruta circular comença al punt d'acolliment del Centre BTT del Baix Empordà, situat a l'antiga estació del carrilet de Castell d'Aro. Partim per la Via Verda en direcció a Santa Cristina d'Aro, però al cap de pocs metres ens desviem per una pista a la dreta que inicia una pronunciada pujada d'uns vuit quilòmetres cap al Club Golf d'Aro i la serra Llonga.

Al punt més alt, trobem el menhir de la Pedra de les Goges i ens endinsem a l'Espai Natural Protegit de les Gavarres. Davallem per camins que transiten per boscos frondosos fins a la riera de Mas Riera, on l'itinerari torna a enfilar-se per anar fins a Romanyà de la Selva tot travessant la castanyeda d'en Cama. En aquesta localitat, passem davant de l'església romànica de Sant Martí, on enllacem amb el GR 92, que a estones transita per la carretera GIV-6612.

A l'alçada del nucli de Penedes, deixem l'asfalt i girem a l'esquerra per anar a buscar la Via Verda ben a prop de l'antiga estació de Bell-lloc Font Picant. Ja només ens queda seguir aquest camí senzill i planer per arribar de nou a Castell d'Aro, tot passant per Santa Cristina d'Aro.