Els Sorreigs

Localitats pas
Paisatges Barcelona
Punts d'interès
Olost, Espai Natural Protegit de la Riera de Sorreigs, Sobremunt, Sant Bartomeu del Grau, Sant Jaume de Fenollet.

Aquesta ruta de la xarxa del Centre BTT del Lluçanès parteix des del nucli urbà d'Olost. Per una pista ampla que recorre un paratge eminentment agrícola, ens dirigim en direcció nord-est fins a Sant Boi de Lluçanès, situat a uns deu quilòmetres de distància en línia recta i dominat per l'església parroquial de Sant Boi, del segle XVIII.

En aquest punt, girem per on hem vingut, per desviar-nos una mica més endavant cap a Sobremunt, des d'on accedim a l'Espai Natural de la Riera de Sorreigs per la pista de la vall del torrent de la Farigola. Resseguim la riera entre gorgs i algun salt d'aigua fins a l'alçada del pintoresc gorg Negre, on la pista gira a la dreta i remunta un torrent fins al pla del Pujol i Sant Bartomeu del Grau.

Als afores de la població, enllacem amb la carretera BV-4601 en direcció a Perafita. La seguim uns dos quilòmetres i mig, i passem de llarg del desviament cap a l'església romànica de Sant Jaume de Fenollet, del segle XII. Girem més endavant a l'esquerra per una altra pista que ens conduirà novament al punt de partida a Olost.