Els Senglanassos

Arnera, Maçanet de Cabrenys, Vilars, els
Costa Brava
Punts d'interès
Nucli antic de Maçanet de Cabrenys, plàtan monumental de Can Seguer, pi de Can Seguer.

Aquesta ruta comença i acaba al punt d'acolliment del Centre BTT Salines Bassegoda del càmping Maçanet de Cabrenys. Sortim en direcció a la collada de Can Salaverd i Sant Andreu d'Oliveda, des d'on guanyem altura pel camí del coll d'Oliveda i la collada dels Gesos. Just abans d'arribar a aquest bell i panoràmic paratge -val la pena acostar-s'hi i després desfer el camí fins a la cruïlla-, la ruta gira a la dreta en fort pendent per baixar fins als Vilars i les gorgues de la Farga.

Després de passar per la font de les Creus i travessar la carretera de Tapis, tornem a pujar, però ara en direcció a Can Seguer i Mas Sobiràs, al nord del poble. Gaudim d'un sector de boscos i prats en què també hi ha esplèndides vistes de l'Empordà.

El descens és llarg i laboriós en algun tram, amb camins i corriols que ens porten cap a la font d'en Coll, el bosc de la Casanova i la vall de Rinadal. La tercera part de l'excursió ens allunya del poble una altra vegada, en direcció est. Baixem fins a La Central d'Arnera i el pont de Can Bodó, on cal tornar a remuntar fins a Sant Andreu d'Oliveda, travessant els boscos de Can Llosa.