El Catllar

Remei, el, Agafallops, Ripoll
Pirineus
Punts d'interès
Ripoll, Puig del Catllar, restes de l'església de Santa Maria del Catllar.

Aquesta ruta de la xarxa del Centre BTT del Ripollès surt des de l'aparcament de Can Guetes de Ripoll. Creuem la vila per sortir-ne en direcció sud pel passeig paral·lel al riu Ter cap al pont de Calatrava. Passem per la urbanització Castelladrall i enllacem amb el camí d'Agafallops que connecta amb el carril bici de la Solana, paral·lel a la carretera C-17 fins arribar a la cruïlla amb la C-26.

Pugem per pista pavimentada i passem pel nucli del Remei. En la bifurcació que es presenta poc més endavant, prenem el camí de la dreta, que continua pujant cap al puig del Catllar. Cal abandonar uns metres l'itinerari si volem gaudir de les vistes des del cim i visitar el conjunt arquitectònic del Catllar, format per les restes de l'església medieval i la casa dels ermitans (segles XI-XIX).

Tornem a l'itinerari i comencem el descens pels boscos de l'obaga dels Tres Plans cap a la vall del Freser. Trobem successivament les fonts dels Tres Plans i del Tòtil. Quan arribem al riu, el voregem fins arribar al centre de Ripoll i retornar al punt de partida.