Del refugi Josep Maria Blanc al refugi MallafréDel refugi Josep Maria Blanc al refugi Mallafré

Del refugi Josep Maria Blanc al refugi Mallafré

Senyalització
Pirineus
Descarrega el mòdul GPS

Farem una part del recorregut anterior fins a l'encreuament del Coll de Monestero (una mitja horeta) i, un cop allí, seguirem el sender de la nostra dreta, amb què guanyarem alçada en pocs minuts. El camí continua amb el Peguera (gairebé un 3.000) a la nostra esquerra fins a coronar a més de 2.700 m. La baixada per la Vall de Monestero és una de les més aconsellables per a aquells que vulguin gaudir de la muntanya. Primer baixem per un camí de terra i després combinarem trams d'herba amb blocs de pedra; enmig d'aquests cal fixar-s'hi bé i seguir les fites, i després de davallar ràpidament ens trobarem al fons de la vall.

Gairebé ens separen 4 km de l'Estany de Sant Maurici per un camí ben marcat entre grans prades, espessos boscos i imponents muntanyes als nostres costats, amb la culminació, al final del camí, dels Encantats, sota els quals hi ha el refugi.

Ruta B

Des del refugi Josep Maria Blanc tenim una altra opció, que consisteix a seguir la pista forestal que ve d'Espot fins al dipòsit d'aigua regulador (7 km aproximadament) i allí prendre el camí -al començament ample- que passa per damunt del canal d'aportació d'aigua fins a l'Estany de Sant Maurici (uns 6 km). Cal tenir en compte, en els dos túnels que hi ha, de passar-hi per sota rodejant-los. Seguint aquesta ruta no caldrà pujar cap collada, però a causa de la seva llargada i de la bellesa de l'altra és preferible fer-la només quan faci mal temps.