Del refugi de Vallferrera a Tavascan pel refugi de Baborte

Senyalització
Pirineus
Descarrega el mòdul GPS

Es l'etapa més llarga i dura del circuit. El camí passa pels bonics estanys de Baborte, puja fins la Roca Cigalera de 2667 metres i segueix la carena per flanquejar més tard les muntanyes de Boldís i arribant al GR 11 seguir fins a Tavascan.

Pels que no fan competició hi han dues opcions més còmodes:

- Podem fer una etapa més curta, però molt interesant baixant als Plans de Boavi per la vall de Sellente, y d'aquí per la pista fins a Tavascan, on arribarem en unes 8 hores.

- Si estem molt cansats podem fer dues etapes seguint el GR-11 una fins al poble de Àreu i la següent fins a Tavascan, si bé aquesta etapa segueix molts trams de pista que la fan perdre encant. Etapa 5.1

El Parc Natural de l'Alt Pirineu ens ha demanat fer una petita variant en aquesta etapa per tal de preservar una natura intacta a les obagues de Boldís com ho era fa una cinquantena d'anys en que aquest antic camí ramader es va deixar d'utilitzar. De fet les Selves de Lladorre van ser un dels últims reductes de la regió on s'amagaven els ossos. D'aquesta forma pugem un cim més al circuit, la Roca Cigalera.

Aquesta és la descripció de la variant que no apareix a la guia de Certascan:

3.25 h. Coll de Sellente, 2490 m. Baixem directament la vall de Sellente cap el NW, sempre per la dreta del fons del barranc, i passant prop d'unes basses. Quan el camí gira més cap al nord per baixar la vall de Sellente, on veurem una barraca enfonsada, i un pal de colors per mesurar el gruix de neu, nosaltres seguim direcció a la collada de Becero, i de seguida veurem unes tarteres de rocs, vestigi encara dels antics glaciars.

3.45 h. Tartera de rocs, 2380 m. Girarem al sud-oest, travessant aquests blocs i en direcció al molt visible coll de la Llacuna. Travessem amb relativa comoditat aquests blocs i més tard per pendents herbats força inclinats en els últims metres arribarem al coll de la Llacuna.

4.45 h. Coll de la Llacuna, 2596 m. Seguim els amplis lloms d'herba en direcció nord-oest, cap als cims que ens queden en aquella direcció.

5.10 h. Roca Cigalera, 2667 m.

És interessant acostar-se fins la punta de més al nord, ja que la vista cap a totes bandes és espectacular. A partir d'ara ja es tot baixada, si bé el final d'etapa encara és molt lluny. Seguim els lloms herbats sense camí traçat per arribar a la collada de Boldís.

5.40 h. Collada de Boldís, 2454 m. Girem totalment a l'oest, seguint alguna petita traça de camí, deixant una bassa a l'esquerra i passant al costat d'un gran arbre d'una amplada impressionant fins arribar als plans que travessem fins arribar a la cabana.

6.15 h. Cabana de Boldís, 2202 m. A partir d'aquí seguirem el recorregut ja descrit a les guies fins arribar a Tavascan amb un total de 8.45 hores.